Günümüzde “Kırsal Kalkınma” Dünyanın farklı alanlarında çeşitli amaçlarla
sıkça gündeme gelmeye devam etmektedir.
Avrupa Birliği (AB) kırsal alan kalkınması bakımından çeşitli faaliyetlerin
yürütüldüğü ve yeni yaklaşımların sıkça uygulama alanına taşındığı bir birlik
durumundadır. AB’de, kırsal alanların ve tarımsal üretim süreçlerinin bütüncül bir
yaklaşımla geliştirilmesi için genel bütçeden büyük oranlarda pay ayrılmaya devam
edilmektedir. Belirtilen amaca yönelik tahsis edilen mali kaynaklar ise çeşitli fonlar
yardımıyla üye ve aday ülkelerin kullanımına sunulmaktadır. Bu kapsamda 2007-2013
döneminde aday ülkelere, Üyelik Öncesi Destek Fonu’nun (IPA) Kırsal Kalkınma
Bileşeni (IPARD) vasıtasıyla destek sağlanacaktır.
Türkiye, kuruluşundan itibaren kırsal kalkınma olgusunun her dönem gündemde
olduğu bir ülke niteliğindedir. Ülkenin kırsal alan karakteri ve bu alanda yaşanan çok
sayıda ve karmaşık sorun, kırsal ve tarımsal kalkınmanın önemli bir politika sahası
olmasını kaçınılmaz kılmıştır.
Türkiye -Avrupa Birliği arasındaki idari ve politika alanlarındaki önemli
yapısal farklılıklar, adaylık süreciyle birlikte Türkiye’nin mevcut kırsal kalkınmaya
ilişkin yaklaşım ve uygulamalarında önemli değişimlerin yaşanacağına işaret
etmektedir.
Bu çalışmada; Avrupa Birliğinin üyelik öncesi mali destek fonları ve bu fonlar
kapsamında kırsal kalkınmanın yeri, Türkiye’nin üyelik öncesi kırsal kalkınma
fonlarına ilişkin mevcut durumu ve fonların uygulanması halinde ortaya çıkacak muhtemel sonuçlar ele alınmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 12, 2011 |
Submission Date | September 12, 2011 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 14 Issue: 21 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License