Research Article
BibTex RIS Cite

YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ

Year 2019, Issue: 63, 143 - 162, 27.12.2019

Abstract

Bu araştırmada amaç Giresun ilinde yaşayan yerel
halkın inanç turizmine, turiste ve Giresun’un inanç turizmi değerlerine yönelik
düşüncelerini öğrenmek ve katılımcıların demografik özellikleri ile inanç turizmine
bakışları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını saptamaktır. Bunun
için Giresun’da yaşayan 453.912 kişiden 500’üne kolayda örnekleme yöntemiyle anket
uygulanmıştır. Elde edilen verilerin frekans analizi, T-testi ve Varyans
analizi (ANOVA) yapılmıştır. Yapılan analizlerden Giresun ilinde yaşayan yerel
halkın inanç turizmine yönelik düşünceleriyle katılımcıların demografik
özellikleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır.
Giresun halkının turistlere olumlu baktığı, ildeki inanç turizmi değerlerinin
ziyaret edilebilecek düzeyde olduğunu düşündüğü, inanç turizminin ilin
turizminin gelişmesine olumlu katkı sağlayacağına inandığı sonucuna
ulaşılmıştır.  

References

  • Aksoy, Mustafa. (1998). Türkiye’de İnanç Turizmi ve Seyahat Acentelerinin İnanç Turizmine Olan İlgilerine Yönelik Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Avcı, Eda. (2011). İzmir’in İnanç Turizmi Potansiyelinin Seyahat Acentaları Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bekdemir, Ünal; Sezer, İbrahim. (2013). “İnanç Turizmi Bağlamında Yapılan Türbe Ziyaretlerinin yöre Halkındaki Yansımaları: Giresun İli Örneği”. Mehmet Fatsa (Ed.). Geçmişten Günümüze Giresun’da Dini ve Kültürel Hayat I-II Giresun İl Özel İdaresi Kültür Serisi 2. (s. 269-278) İstanbul: Pelikan Basım.
  • Çil, Burhan. (2013). İstatistik. (7. Baskı) Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çontu, Mehmet. (2006). Alternatif Turizm Çeşitleri ve Kızılcahamam Termal Turizmi Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Çoşkun, Recai; Altunışık, Remzi; Yıldırım, Engin. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. (9. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.Doğanay, Hayati. Zaman Serhat.(2018). Türkiye Turizm Coğrafyası. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Doğaner, Suna. (2013). Türkiye Kültür Turizmi. (1. Baskı). İstanbul: Doğu Kitabevi.
  • Eralp, Ziya. (1983). Genel Turizm. Ankara: Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Basımevi.
  • Göktaş, Levent Selman. (2016). Şanlıurfa ve Konya İllerinin İnanç Turizmi Potansiyelleri ve Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından İki İlin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Gravetter, J. Frederick; Wallnau, B. Larry. (2014). Statistics Fort The Behavioral Sciences (8. Basım). Wadsworth USA: Cengage Learning.
  • Henderson, C. Johan. (2003). “Managing Tourism and Islam in Peninsular Malaysia”. Tourism Management, 24: 447–456.
  • Hughes, Karen; Bond, Nigel; Ballantyne, Roy. (2013). “Designing and Managing Interpretive Experiences at Religious Sites: Visitors Perceptions of Canterbury Cathedral”. Tourism Management, 36: 210-220.
  • Kreiner, N. Collins. (2010). “Researching Pilgrimage Continuity and Transformations”. Annals of Tourism Research, 37(2): 440-456.
  • Kunnan, Anotny Jonh. (1998). “An Introduction to Structural Equation Modelling for Language Assessment Research”. Language Testing, 15 (3): 295-332.
  • Kuyucu, Sezer. (2017). Kültür Turizmi Kapsamında İnanç Turizminin Yerel Halk Tarafından Algılanması: Bilecik Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Lorcu, Fatma. (2015). Örneklerle Veri Analizi SPSS Uygulamalı. (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Olsen, Daniel H.; Timothy, Dallen J. (2006). Tourism and Religious Journeys. Dallen J. Timothy and Daniel H. Olsen (Eds.) Tourism, Religion and Spiritual Journeys. NewYork, Routledge Taylor and Francis Group. P: 1-21.
  • Peter, Paul J. (1979). Reliability: A Review of Psychometric Basics and Recent Marketing Practices. Journal of Marketing Research, 16(1), 6-17.
  • Sargın, Sevil. (2006). “Yalvaç’ta İnanç Turizmi”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 1-18.
  • Sezer, İbrahim. (23-26 Mayıs 2016). “Kültür ve İnanç Varlıklarının Turizm Amaçlı Değerlendirilmesi Giresun Merkez İlçe Örneği”, Presented at the GEOMED 2016 4 Th International Geography Symposium, Antalya.
  • Şahiner, Tuba. (2012). İnanç Turizmi Potansiyeli ve Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından Karaman. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (TÜİK-2018). 01 Nisan 2019 tarihinde https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=95&locale=tr erişildi.
  • Ural, Ayhan; Kılıç, İbrahim. (2018). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. (5. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Usta, Öcal. (2001). Genel Turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık.
  • Usta, Kağan Mehmet. (2005). İnanç Turizmi Potansiyeli Açısından İznik’in Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yazıcıoğlu, Yahşi; Erdoğan, Samiye. (2014). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (4. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yenipınar, Uysal. (2002). “İnanç turizmi ve Anadolu” II. Turizm Şurası Bildirileri I 12-14 Nisan 2002. (s. 73-91). Ankara: T. C. Turizm Bakanlığı.
Year 2019, Issue: 63, 143 - 162, 27.12.2019

Abstract

References

  • Aksoy, Mustafa. (1998). Türkiye’de İnanç Turizmi ve Seyahat Acentelerinin İnanç Turizmine Olan İlgilerine Yönelik Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Avcı, Eda. (2011). İzmir’in İnanç Turizmi Potansiyelinin Seyahat Acentaları Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bekdemir, Ünal; Sezer, İbrahim. (2013). “İnanç Turizmi Bağlamında Yapılan Türbe Ziyaretlerinin yöre Halkındaki Yansımaları: Giresun İli Örneği”. Mehmet Fatsa (Ed.). Geçmişten Günümüze Giresun’da Dini ve Kültürel Hayat I-II Giresun İl Özel İdaresi Kültür Serisi 2. (s. 269-278) İstanbul: Pelikan Basım.
  • Çil, Burhan. (2013). İstatistik. (7. Baskı) Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çontu, Mehmet. (2006). Alternatif Turizm Çeşitleri ve Kızılcahamam Termal Turizmi Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Çoşkun, Recai; Altunışık, Remzi; Yıldırım, Engin. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. (9. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.Doğanay, Hayati. Zaman Serhat.(2018). Türkiye Turizm Coğrafyası. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Doğaner, Suna. (2013). Türkiye Kültür Turizmi. (1. Baskı). İstanbul: Doğu Kitabevi.
  • Eralp, Ziya. (1983). Genel Turizm. Ankara: Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Basımevi.
  • Göktaş, Levent Selman. (2016). Şanlıurfa ve Konya İllerinin İnanç Turizmi Potansiyelleri ve Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından İki İlin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Gravetter, J. Frederick; Wallnau, B. Larry. (2014). Statistics Fort The Behavioral Sciences (8. Basım). Wadsworth USA: Cengage Learning.
  • Henderson, C. Johan. (2003). “Managing Tourism and Islam in Peninsular Malaysia”. Tourism Management, 24: 447–456.
  • Hughes, Karen; Bond, Nigel; Ballantyne, Roy. (2013). “Designing and Managing Interpretive Experiences at Religious Sites: Visitors Perceptions of Canterbury Cathedral”. Tourism Management, 36: 210-220.
  • Kreiner, N. Collins. (2010). “Researching Pilgrimage Continuity and Transformations”. Annals of Tourism Research, 37(2): 440-456.
  • Kunnan, Anotny Jonh. (1998). “An Introduction to Structural Equation Modelling for Language Assessment Research”. Language Testing, 15 (3): 295-332.
  • Kuyucu, Sezer. (2017). Kültür Turizmi Kapsamında İnanç Turizminin Yerel Halk Tarafından Algılanması: Bilecik Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Lorcu, Fatma. (2015). Örneklerle Veri Analizi SPSS Uygulamalı. (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Olsen, Daniel H.; Timothy, Dallen J. (2006). Tourism and Religious Journeys. Dallen J. Timothy and Daniel H. Olsen (Eds.) Tourism, Religion and Spiritual Journeys. NewYork, Routledge Taylor and Francis Group. P: 1-21.
  • Peter, Paul J. (1979). Reliability: A Review of Psychometric Basics and Recent Marketing Practices. Journal of Marketing Research, 16(1), 6-17.
  • Sargın, Sevil. (2006). “Yalvaç’ta İnanç Turizmi”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 1-18.
  • Sezer, İbrahim. (23-26 Mayıs 2016). “Kültür ve İnanç Varlıklarının Turizm Amaçlı Değerlendirilmesi Giresun Merkez İlçe Örneği”, Presented at the GEOMED 2016 4 Th International Geography Symposium, Antalya.
  • Şahiner, Tuba. (2012). İnanç Turizmi Potansiyeli ve Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından Karaman. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (TÜİK-2018). 01 Nisan 2019 tarihinde https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=95&locale=tr erişildi.
  • Ural, Ayhan; Kılıç, İbrahim. (2018). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. (5. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Usta, Öcal. (2001). Genel Turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık.
  • Usta, Kağan Mehmet. (2005). İnanç Turizmi Potansiyeli Açısından İznik’in Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yazıcıoğlu, Yahşi; Erdoğan, Samiye. (2014). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (4. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yenipınar, Uysal. (2002). “İnanç turizmi ve Anadolu” II. Turizm Şurası Bildirileri I 12-14 Nisan 2002. (s. 73-91). Ankara: T. C. Turizm Bakanlığı.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Creative Arts and Writing
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Çavuş

Semih Zere

Publication Date December 27, 2019
Submission Date August 8, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 63

Cite

APA Çavuş, A., & Zere, S. (2019). YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi(63), 143-162.
AMA Çavuş A, Zere S. YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ. AUEDFD. December 2019;(63):143-162.
Chicago Çavuş, Ahmet, and Semih Zere. “YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ”. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, no. 63 (December 2019): 143-62.
EndNote Çavuş A, Zere S (December 1, 2019) YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 63 143–162.
IEEE A. Çavuş and S. Zere, “YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ”, AUEDFD, no. 63, pp. 143–162, December 2019.
ISNAD Çavuş, Ahmet - Zere, Semih. “YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ”. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 63 (December 2019), 143-162.
JAMA Çavuş A, Zere S. YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ. AUEDFD. 2019;:143–162.
MLA Çavuş, Ahmet and Semih Zere. “YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ”. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, no. 63, 2019, pp. 143-62.
Vancouver Çavuş A, Zere S. YEREL HALKIN İNANÇ TURİZMİ ALGISI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ. AUEDFD. 2019(63):143-62.