Sosyal medya üzerinden markalara yönelik olumsuz ağızdan ağıza epaylaşımların çok kısa sürede, yüksek hacimle ve geniş erişimle ortaya
dökülmesi literatürde “ateş fırtınası” olarak adlandırılıyor. Etkin biçimde
yönetilmezse; markaların imajını, itibarını, değerini ve tüketici algısını ciddi
erozyona uğratıyor. Çevrimdışı marka krizlerinden farklı olarak ateş fırtınaları
ufak çaptaki olaylarla bile tetiklenebiliyor ve sosyal medyada başlayıp
geleneksel mecralara sıçrıyor. Bu durum hem krizin öngörülebilirliğini
zorlaştırıyor hem de krizi çok oyunculu ve çok mecralı hale getiriyor.
Markanın ahlaki açıdan sorunlu bir davranışı, beklentiyi karşılamayan bir
ürünü/hizmeti veya problemli bir iletişim uygulaması sonucunda pazarlama
ekipleri ve tüketici bir anda karşı karşıya kalıyor. Doğru başa çıkma stratejileri
benimsenmezse, ateş fırtınaları hızla yayılıyor. Hali hazırdaki çalışma, sosyal
medya ateş fırtınalarına dair bugüne kadarki teorik ve araştırma temelli
yayınların derlemesini ve marka krizleri çerçevesinde değerlendirilmesini
içeriyor. Ateş fırtınası kavramının tanımsal çerçevesini çiziyor, tüketiciler
açısından tetikleyicilerini tartışıyor, gelişim süreçlerini, marka cevap
stratejilerini ve tüketici tutumları üzerindeki etkilerini irdeliyor.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 18, 2020 |
Submission Date | August 12, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 65 |