Research Article
BibTex RIS Cite

MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI

Year 2020, Issue: 65, 287 - 322, 18.12.2020

Abstract

Sosyal medya üzerinden markalara yönelik olumsuz ağızdan ağıza epaylaşımların çok kısa sürede, yüksek hacimle ve geniş erişimle ortaya
dökülmesi literatürde “ateş fırtınası” olarak adlandırılıyor. Etkin biçimde
yönetilmezse; markaların imajını, itibarını, değerini ve tüketici algısını ciddi
erozyona uğratıyor. Çevrimdışı marka krizlerinden farklı olarak ateş fırtınaları
ufak çaptaki olaylarla bile tetiklenebiliyor ve sosyal medyada başlayıp
geleneksel mecralara sıçrıyor. Bu durum hem krizin öngörülebilirliğini
zorlaştırıyor hem de krizi çok oyunculu ve çok mecralı hale getiriyor.
Markanın ahlaki açıdan sorunlu bir davranışı, beklentiyi karşılamayan bir
ürünü/hizmeti veya problemli bir iletişim uygulaması sonucunda pazarlama
ekipleri ve tüketici bir anda karşı karşıya kalıyor. Doğru başa çıkma stratejileri
benimsenmezse, ateş fırtınaları hızla yayılıyor. Hali hazırdaki çalışma, sosyal
medya ateş fırtınalarına dair bugüne kadarki teorik ve araştırma temelli
yayınların derlemesini ve marka krizleri çerçevesinde değerlendirilmesini
içeriyor. Ateş fırtınası kavramının tanımsal çerçevesini çiziyor, tüketiciler
açısından tetikleyicilerini tartışıyor, gelişim süreçlerini, marka cevap
stratejilerini ve tüketici tutumları üzerindeki etkilerini irdeliyor.

References

  • Aaker, J., Fournier, S.&Brasel, A. S. (2004). “When good brands do bad.” Journal of Consumer Research, 31(1), 1-16.
  • Ács, A.&Pagh, S. Q. (2017). “Lovestorm” how a local community reclaims positive public perception by using social media.” Aelita Skarzauskiene ve Nomeda Gudeliene (Ed.). Proceedings of the ECSM 4th European Conference on Social Media (s.1-9). Wood Lane: Academic Conferences and Publishing International.
  • Ahluwalia, R., Burnkrant, R. E.&Unnava, H. R. (2000). “Consumer response to negative publicity: The moderating role of commitment.” Journal of Marketing Research, 37(2), .203-214.
  • An, S. K.&Gower, K. K. (2009). How do the news media frame crises? “A content analysis of crisis news coverage.” Public Relations Review, 35(2), 107-112.
  • Ansary, N. S. (2020). “Cyberbullying: Concepts, theories, and correlates informing evidence-based best practices for prevention.” Aggression and Violent Behavior, 50, 101343.
Year 2020, Issue: 65, 287 - 322, 18.12.2020

Abstract

References

  • Aaker, J., Fournier, S.&Brasel, A. S. (2004). “When good brands do bad.” Journal of Consumer Research, 31(1), 1-16.
  • Ács, A.&Pagh, S. Q. (2017). “Lovestorm” how a local community reclaims positive public perception by using social media.” Aelita Skarzauskiene ve Nomeda Gudeliene (Ed.). Proceedings of the ECSM 4th European Conference on Social Media (s.1-9). Wood Lane: Academic Conferences and Publishing International.
  • Ahluwalia, R., Burnkrant, R. E.&Unnava, H. R. (2000). “Consumer response to negative publicity: The moderating role of commitment.” Journal of Marketing Research, 37(2), .203-214.
  • An, S. K.&Gower, K. K. (2009). How do the news media frame crises? “A content analysis of crisis news coverage.” Public Relations Review, 35(2), 107-112.
  • Ansary, N. S. (2020). “Cyberbullying: Concepts, theories, and correlates informing evidence-based best practices for prevention.” Aggression and Violent Behavior, 50, 101343.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Creative Arts and Writing
Journal Section Articles
Authors

Gül Şener This is me 0000-0002-8063-7233

Publication Date December 18, 2020
Submission Date August 12, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 65

Cite

APA Şener, G. (2020). MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi(65), 287-322.
AMA Şener G. MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI. AUEDFD. December 2020;(65):287-322.
Chicago Şener, Gül. “MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI”. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, no. 65 (December 2020): 287-322.
EndNote Şener G (December 1, 2020) MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 65 287–322.
IEEE G. Şener, “MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI”, AUEDFD, no. 65, pp. 287–322, December 2020.
ISNAD Şener, Gül. “MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI”. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 65 (December 2020), 287-322.
JAMA Şener G. MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI. AUEDFD. 2020;:287–322.
MLA Şener, Gül. “MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI”. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, no. 65, 2020, pp. 287-22.
Vancouver Şener G. MARKALARI SARAN MODERN KRİZ ÇEMBERLERİ: SOSYAL MEDYA ATEŞ FIRTINALARI ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI. AUEDFD. 2020(65):287-322.