BibTex RIS Cite

PİYANO ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ

Year 2010, Issue: 25, 99 - 106, 17.02.2011

Abstract

Her alanda olduğu gibi müzik eğitiminde de temel becerilerin kazandırılması
öncelikli hedef olarak kabul edilir. Eğer bu eğitim piyano çalmak gibi bilişsel,
duyuşsal, teknik ve fiziksel pek çok beceriyi birden gerektiriyorsa o zaman
uygulamalı eğitimin önemi daha da artar. Piyano eğitimi üst düzeyde disiplin ve
motivasyon gerektiren zor bir süreçtir. Bu süreçte eğitimin doğru hedef, program,
materyal ve uygulamalarla gerçekleştirilmesi önemlidir. Bu çalışmada piyano
eğitimi ile ilgili yöntem ve materyaller değerlendirilmiştir.

References

  • HANON, Charles L.(1972) Piyanist Virtiözler Üçün Gam ve Exzersizler, Milano, İtalya.
  • HOFMAN, Y. (1981) Piyano Oyunu Sual ve Cevap, Moskova.
  • MARTİNSEN, A. 1966) Fortepiyanoda Çalışmanın Metodu Piyanist – Öğretmenlerin Fortepiyano Sanatından Konuşmalar, Müzik Yayınevi, Moskova.
  • NEUHAUS, H. (1975) Fortpiyanoda Çalma Sanatı, Moskova.
  • NEZİRBEYOV, M. (1983) Musigi Te’limi, “Işıg” Neşriyeti, Bakı.
  • ÖMÜR, Ö. (2003) “Piyano Eğitiminde Nöro Linguistik Programlama Tekniklerinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkileri” Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, Bildiriler, s.186-192 İnönü Üniversitesi, http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/O-Omur.html Malatya.
  • YEGOROVA, L.-Siroviç, R. (1997) Rortepiyanoda Çalmag Üçün İbtidaî Tedris Vesaiti, Şirvanneşr, Bakı.
Year 2010, Issue: 25, 99 - 106, 17.02.2011

Abstract

References

  • HANON, Charles L.(1972) Piyanist Virtiözler Üçün Gam ve Exzersizler, Milano, İtalya.
  • HOFMAN, Y. (1981) Piyano Oyunu Sual ve Cevap, Moskova.
  • MARTİNSEN, A. 1966) Fortepiyanoda Çalışmanın Metodu Piyanist – Öğretmenlerin Fortepiyano Sanatından Konuşmalar, Müzik Yayınevi, Moskova.
  • NEUHAUS, H. (1975) Fortpiyanoda Çalma Sanatı, Moskova.
  • NEZİRBEYOV, M. (1983) Musigi Te’limi, “Işıg” Neşriyeti, Bakı.
  • ÖMÜR, Ö. (2003) “Piyano Eğitiminde Nöro Linguistik Programlama Tekniklerinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkileri” Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, Bildiriler, s.186-192 İnönü Üniversitesi, http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/O-Omur.html Malatya.
  • YEGOROVA, L.-Siroviç, R. (1997) Rortepiyanoda Çalmag Üçün İbtidaî Tedris Vesaiti, Şirvanneşr, Bakı.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Articles
Authors

Tamilla Gasımova This is me

Publication Date February 17, 2011
Submission Date February 17, 2011
Published in Issue Year 2010 Issue: 25

Cite

APA Gasımova, T. (2011). PİYANO ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(25), 99-106.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.