Her alanda olduğu gibi müzik eğitiminde de temel becerilerin kazandırılması
öncelikli hedef olarak kabul edilir. Eğer bu eğitim piyano çalmak gibi bilişsel,
duyuşsal, teknik ve fiziksel pek çok beceriyi birden gerektiriyorsa o zaman
uygulamalı eğitimin önemi daha da artar. Piyano eğitimi üst düzeyde disiplin ve
motivasyon gerektiren zor bir süreçtir. Bu süreçte eğitimin doğru hedef, program,
materyal ve uygulamalarla gerçekleştirilmesi önemlidir. Bu çalışmada piyano
eğitimi ile ilgili yöntem ve materyaller değerlendirilmiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 17, 2011 |
Submission Date | February 17, 2011 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 25 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.