BibTex RIS Kaynak Göster

PİYANO ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ

Yıl 2010, Sayı: 25, 99 - 106, 17.02.2011

Öz

Her alanda olduğu gibi müzik eğitiminde de temel becerilerin kazandırılması
öncelikli hedef olarak kabul edilir. Eğer bu eğitim piyano çalmak gibi bilişsel,
duyuşsal, teknik ve fiziksel pek çok beceriyi birden gerektiriyorsa o zaman
uygulamalı eğitimin önemi daha da artar. Piyano eğitimi üst düzeyde disiplin ve
motivasyon gerektiren zor bir süreçtir. Bu süreçte eğitimin doğru hedef, program,
materyal ve uygulamalarla gerçekleştirilmesi önemlidir. Bu çalışmada piyano
eğitimi ile ilgili yöntem ve materyaller değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • HANON, Charles L.(1972) Piyanist Virtiözler Üçün Gam ve Exzersizler, Milano, İtalya.
  • HOFMAN, Y. (1981) Piyano Oyunu Sual ve Cevap, Moskova.
  • MARTİNSEN, A. 1966) Fortepiyanoda Çalışmanın Metodu Piyanist – Öğretmenlerin Fortepiyano Sanatından Konuşmalar, Müzik Yayınevi, Moskova.
  • NEUHAUS, H. (1975) Fortpiyanoda Çalma Sanatı, Moskova.
  • NEZİRBEYOV, M. (1983) Musigi Te’limi, “Işıg” Neşriyeti, Bakı.
  • ÖMÜR, Ö. (2003) “Piyano Eğitiminde Nöro Linguistik Programlama Tekniklerinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkileri” Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, Bildiriler, s.186-192 İnönü Üniversitesi, http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/O-Omur.html Malatya.
  • YEGOROVA, L.-Siroviç, R. (1997) Rortepiyanoda Çalmag Üçün İbtidaî Tedris Vesaiti, Şirvanneşr, Bakı.
Yıl 2010, Sayı: 25, 99 - 106, 17.02.2011

Öz

Kaynakça

  • HANON, Charles L.(1972) Piyanist Virtiözler Üçün Gam ve Exzersizler, Milano, İtalya.
  • HOFMAN, Y. (1981) Piyano Oyunu Sual ve Cevap, Moskova.
  • MARTİNSEN, A. 1966) Fortepiyanoda Çalışmanın Metodu Piyanist – Öğretmenlerin Fortepiyano Sanatından Konuşmalar, Müzik Yayınevi, Moskova.
  • NEUHAUS, H. (1975) Fortpiyanoda Çalma Sanatı, Moskova.
  • NEZİRBEYOV, M. (1983) Musigi Te’limi, “Işıg” Neşriyeti, Bakı.
  • ÖMÜR, Ö. (2003) “Piyano Eğitiminde Nöro Linguistik Programlama Tekniklerinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkileri” Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, Bildiriler, s.186-192 İnönü Üniversitesi, http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/O-Omur.html Malatya.
  • YEGOROVA, L.-Siroviç, R. (1997) Rortepiyanoda Çalmag Üçün İbtidaî Tedris Vesaiti, Şirvanneşr, Bakı.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tamilla Gasımova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Şubat 2011
Gönderilme Tarihi 17 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Gasımova, T. (2011). PİYANO ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(25), 99-106.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.