Research Article
BibTex RIS Cite

HAMLET’İN GÖRSEL ÇEVİRİSİ: YERKO’NUN “HAMLET” İLLÜSTRASYONLARI

Year 2018, Issue: 41, 60 - 73, 24.10.2018
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.461155

Abstract

Tiyatro ve
illüstrasyon tek bir hikayeyi iki farklı dilde anlatan temsil sanatıdır. Bir
araya güçlü bir şekilde geldiklerinde büyülü bir atmosfer yaratmak için eşsiz
imkanlar sunar. Bu araştırma bu atmosferi yaratan Vladislav Yerko’nun Hamlet
illüstrasyonları üzerinedir. İllüstrasyonlar
ın kaynağı “Hamlet” tir. Şimdiki zamanda tesadüfi
olmayan bu karşılaşma, hem Shakespeare’in yaratt
ığı karakterler ve olayların Vladislav
Yerko tarafından g
örsel olarak nasıl yorumlandığı hem de anlamı sanatsal bağlamda
şimdiye nasıl aktardığı ile ilişkilidir. Bu anlamda çalışmada, hem eserin ge
çmişi, hem
eserin günümüze kadar i
çinde kaldığı zaman geçmişi hem de görsel çeviri süreci ele alınarak bu sanatsal
bağlama ilişkin geçmişin izleri ele alınacaktır.

 

Hamlet’in
metaforik yap
ısına vurgu
yapan bu resimlemeler alegorik ve i
çgözleme dayalı görselleştirmelerdir. Bir metnin
görselleştirilmesi söz konusu olduğu için, daha çok
metindeki anlamsal gerçekliğin nasıl
aktarıldığıyla ilişkilendirilecek olan bu illüstrasyonlar
sanat
eleştirisi kuramına dayalı bir yaklaşımla ele alınmaya çalışılırken azda olsa
Hamlet’i başka bir evrende ve dilde yeniden izlemenin duygusal yolculuğunu da içermektedir.


























 

References

  • Batur, Y. (1998). Bilim Kurgu Sinemasında Şiddet ve İdeoloji. Ankara: Kitle Yayınları.
  • Boydaş, N. (2004). Sanat Eleştirisine Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yay.
  • Değirmenci, T. (2015)“Osmanlı Tasvir Sanatında Görselin “Okunması”, İmgenin Ardındaki Hikayeler (Şehir Oğlanlarıve İstanbul’un Meşhur Kadınları). Osmanlı Araştırmaları Dergisi. 45. 25-55.
  • Dinçel, İ. B. (2006). Shakespeare’e Önsöz (1765) Samuel Johnson. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi. 9.67-104.
  • DOĞAN, S. (2016). İzlenimcilik’ten Kübizm’e, Aristotales’ten Augustinus’a “Zaman”ın Değişen Yönü. İdil Sanat ve Dil Dergisi. 26.1623-1644.
  • DUR, B. İ. U. (2016). Metafor ve Ekslibris, Uluslararası Ekslibris Dergisi. 3.122-128.
  • GÜÇBİLMEZ, B.(2007). Zemin, Zaman, Zuhur. Ankara: Dost Kitabevi.
  • GÜÇBİLMEZ, B. (2006). Performans Sanatı: Nietzsche’nin Kehaneti. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 21. 27-44.
  • KARADAĞ, Ö. (2017). Disiplinlerarası ve Medyalararası Bir Yeniden Yazma Eylemi Olarak Metin ve Performans: Hamlet Makinesi (1977) & (Ophelia). Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi. 11. 23-48.NUTKU, Ö. (1972). Çağdaş Hamlet. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 3.107-118.
  • NUTKU, H.(1999). Oyun Yazarlığı. İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.
  • TABUROĞLU, Ö. (2016). Resim, Söz ve Yazı, İmge Yaratmanın ve Bozmanın Yolları. Ankara: Metis Yayıncılık.
  • TANGÜN, M. (2010). Shakespeare, Oyunlarındaki Kadın Karakterlerini Yüceltiyor mu? Yeriyor mu?. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi. 7. 18-47.
  • URGAN, M. (1984). Shakespeare ve Hamlet. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • WANG, L. GUODONG, Z. (2011). Hamlet’s Cominication Strategies-A Review of Hamlet from Sociolinguistics Approach. Theory and Practice in Language Studies, Academy Publisher. 1.694-697.
Year 2018, Issue: 41, 60 - 73, 24.10.2018
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.461155

Abstract

References

  • Batur, Y. (1998). Bilim Kurgu Sinemasında Şiddet ve İdeoloji. Ankara: Kitle Yayınları.
  • Boydaş, N. (2004). Sanat Eleştirisine Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yay.
  • Değirmenci, T. (2015)“Osmanlı Tasvir Sanatında Görselin “Okunması”, İmgenin Ardındaki Hikayeler (Şehir Oğlanlarıve İstanbul’un Meşhur Kadınları). Osmanlı Araştırmaları Dergisi. 45. 25-55.
  • Dinçel, İ. B. (2006). Shakespeare’e Önsöz (1765) Samuel Johnson. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi. 9.67-104.
  • DOĞAN, S. (2016). İzlenimcilik’ten Kübizm’e, Aristotales’ten Augustinus’a “Zaman”ın Değişen Yönü. İdil Sanat ve Dil Dergisi. 26.1623-1644.
  • DUR, B. İ. U. (2016). Metafor ve Ekslibris, Uluslararası Ekslibris Dergisi. 3.122-128.
  • GÜÇBİLMEZ, B.(2007). Zemin, Zaman, Zuhur. Ankara: Dost Kitabevi.
  • GÜÇBİLMEZ, B. (2006). Performans Sanatı: Nietzsche’nin Kehaneti. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 21. 27-44.
  • KARADAĞ, Ö. (2017). Disiplinlerarası ve Medyalararası Bir Yeniden Yazma Eylemi Olarak Metin ve Performans: Hamlet Makinesi (1977) & (Ophelia). Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi. 11. 23-48.NUTKU, Ö. (1972). Çağdaş Hamlet. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 3.107-118.
  • NUTKU, H.(1999). Oyun Yazarlığı. İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.
  • TABUROĞLU, Ö. (2016). Resim, Söz ve Yazı, İmge Yaratmanın ve Bozmanın Yolları. Ankara: Metis Yayıncılık.
  • TANGÜN, M. (2010). Shakespeare, Oyunlarındaki Kadın Karakterlerini Yüceltiyor mu? Yeriyor mu?. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi. 7. 18-47.
  • URGAN, M. (1984). Shakespeare ve Hamlet. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • WANG, L. GUODONG, Z. (2011). Hamlet’s Cominication Strategies-A Review of Hamlet from Sociolinguistics Approach. Theory and Practice in Language Studies, Academy Publisher. 1.694-697.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tülay Kayabekir 0000-0003-4494-9384

Publication Date October 24, 2018
Submission Date September 18, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 41

Cite

APA Kayabekir, T. (2018). HAMLET’İN GÖRSEL ÇEVİRİSİ: YERKO’NUN “HAMLET” İLLÜSTRASYONLARI. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(41), 60-73. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.461155

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.