Bu Çalışmada, her gün
karşımıza çıkan gündelik kullanım nesnesi olan sandalyenin sanatçılar
tarafından nasıl birer sanat nesnesine dönüştürüldüğü sorusuna odaklanılarak,
seçilmiş sanat eserleri üzerinden yorumlanacaktır. Nesnenin sınırı onun görünen
yüzeyinde midir? Nesnenin kendiliğinden kurulu ilişkileri, onun farklı
işleyişleri ve ona yakın olan diğer nesneler ve varlıklar da hesaba katılmalı
mıdır? Böylelikle nesne, diğer maddi varlıklarla olan karşılıklı ilişkiler ve
bağlantılar ağı vasıtasıyla, kendi fiziksel ve maddi hatlarının ötesine aşmış olur.
Nesnenin eyleminin nerede gerçekleştiğini, nesnelerin derinliklerinin ve
hakikatin kendi başına nesneler tarafından değil, süreçler, olaylar, vb. tarafından
saptandığını sanat pratikleri bağlamında açığa çıkarmak mümkündür. Sanat
tarihsel anlatılardan oluşan ve sıklıkla sanat nesnelerinin özünde var olduğu
addedilen sembolik nesneye dair, bilinenlerden yola çıkarak bilinmeyene
yönelmek bu çalışmanın asıl niyetidir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Submission Date | December 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 30 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.