Tanımlayıcı nitelikteki bu
çalışmada, hemşirelik bölümünde okuyan
öğrencilerin hemşirelik mesleği hakkındaki
bilgi, düşünce ve beklentilerinin saptanması
amaçlanmıştır. Araştırmanın örneğini
Harran Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu
Hemşirelik bölümünde 2004-2005 yılında
okuyan toplam 116 öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmacılar tarafından araştırmanın
amacına uygun bir anket formu
geliştirilmiştir. Bulgular incelendiğinde,
genel olarak öğrencilerin %42.3’ünün ilk
tercihlerinin hemşirelik mesleği olduğu, ve
yıllara göre bu oranın anlamlı olarak arttığı
saptanmıştır (p < 0.05). Öğrencilerin
%42.7’sinin hemşirelik eğitimine
başladıklarında ilk düşünceleri olumludur.
Meslekle ilgili bilgi ve uygulamalı derslerin
sayısı arttıkça bu oran anlamlı olarak %
70.7’ye yükselmiştir (p < 0.05). Öğrencilerin
%50.9’u hemşirelerin iletişim becerilerinin
yetersiz olmasının, %16.4’ü mezun olunan
öğrenim düzeylerinin farklılığının, %32.7’si
kadın mesleği olmasının, çalışma
koşullarının olumsuzluğu ve görev, yetki ve
sorumlulukların belirsiz olmasının
hemşirelik imajını olumsuz yönde
etkilediğini bildirmişlerdir. Öğrencilerin
hemşirelik eğitimden beklentilerine
bakıldığında ise, öğrencilerin çoğunluğu
(%71.5) hemşirelikle ilgili uygulamaların
artmasına ve öğretme yöntemlerine yönelik
öneriler getirmişlerdir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Submission Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 10 Issue: 1 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)