Bu araştırma, hemşire öğrencilerin psikiyatri hemşireliği dersine ve psikiyatri hemşiresinin rollerine
yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı.
Araştırmanın evrenini 2005-2006 Öğretim Yılı Güz ve Bahar yarıyılları ile 2006-2007 Öğretim Yılı Güz
yarıyılında bir Hemşirelik Yüksekokulu’nda öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri (N=213), örneklemini ise
araştırmanın uygulandığı dönemde Psikiyatri Hemşireliği dersini tamamlayan öğrenciler oluşturdu (n=157).
Çalışmaya katılmayı kabul etmeyen öğrenciler araştırmaya dahil edilmedi (n=21). Veriler; araştırmacılar
tarafından geliştirilen anket formu ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde frekans analizi uygulandı.
Öğrencilerin Psikiyatri Hemşireliği dersi teorik ve klinik eğitiminden çok memnun oldukları, Psikiyatri
Hemşireliği dersinin öğrencilerin ruh hastaları ve hastalıklarına yönelik tutumlarını olumlu yönde değiştirdiği,
psikiyatri hemşiresinin rollerinin eğitim süreci sonunda yeterli düzeyde kavrandığı, fakat klinik uygulamalarda
yeterli rol modelleri gözleyemedikleri, öğrencilerin çoğunluğunun ruh hastalarına ve hastalıklarına yönelik ön
yargıları ve psikiyatri hemşireliği dersi klinik uygulama alanlarındaki gözlemleri nedeniyle psikiyatri
kliniklerinde çalışmak istemedikleri belirlendi.
Bu çalışma sonucunda öğrencilerin Psikiyatri Hemşireliği dersi eğitim süreci sonunda psikiyatri
hemşiresinin rollerini yeterli düzeyde kavradıkları belirlendi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2011 |
Submission Date | May 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 14 Issue: 1 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)