BibTex RIS Cite

BİR YATILI BÖLGE OKULUNDA AKRAN İSTİSMARI VE FARKINDALIK EĞİTİMİNİN ETKİSİ

Year 2011, Volume: 14 Issue: 4, 1 - 9, 15.03.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı, bir yatılı bölge okulunda ilköğretim ikinci kademe öğrencileri arasında akran
istismarı durumunu ve akran istismarı konusunda yapılan farkındalık eğitiminin etkisini belirlemektir. 2008 yılı
Mayıs ayında 112 öğrenci ile yürütülen, yarı-deneysel ve öntest-sontest tasarımlı olarak planlanan bu
araştırmada elde edilen sonuçlar şöyledir: Öğrencilerin %24.1’i okuldayken, %26.8’i sınıftayken, %19.6’sı okul
bahçesindeyken, %21.2’si yemekhanedeyken, %27.3’ü yatakhanedeyken, %24.1’i okul gidiş-dönüşlerinde
kendisini duygusal olarak kötü hissettiğini belirtmiştir. Öğrencilerin %24.1’i haftada birkaç kez diğer öğrenciler
tarafından fiziksel istismara maruz bırakıldığını, %46.4’ü son bir yıl içinde sözel ve fiziksel olarak istismara
maruz kaldığını ve %44.2’si ise mağduriyetini hiç kimseye söylemediğini ifade etmiştir. Öğrencilerin akran
istismarı bilgi düzeyi ön test puanları 44.7±22.0 ve sontest puanları 68.5±20.5’dir. Planlı eğitim sonrası öntest
ve sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p

Year 2011, Volume: 14 Issue: 4, 1 - 9, 15.03.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Satı Bozkurt This is me

Ayşe Akbıyık

Sevinç Yüzük This is me

Nalan Gördeles Beşer

Tülay Sağkal

Publication Date March 15, 2011
Submission Date March 15, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 14 Issue: 4

Cite

Vancouver Bozkurt S, Akbıyık A, Yüzük S, Gördeles Beşer N, Sağkal T. BİR YATILI BÖLGE OKULUNDA AKRAN İSTİSMARI VE FARKINDALIK EĞİTİMİNİN ETKİSİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2011;14(4):1-9.

Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.

Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)

20547