Bu araştırmanın amacı, bir yatılı bölge okulunda ilköğretim ikinci kademe öğrencileri arasında akran
istismarı durumunu ve akran istismarı konusunda yapılan farkındalık eğitiminin etkisini belirlemektir. 2008 yılı
Mayıs ayında 112 öğrenci ile yürütülen, yarı-deneysel ve öntest-sontest tasarımlı olarak planlanan bu
araştırmada elde edilen sonuçlar şöyledir: Öğrencilerin %24.1’i okuldayken, %26.8’i sınıftayken, %19.6’sı okul
bahçesindeyken, %21.2’si yemekhanedeyken, %27.3’ü yatakhanedeyken, %24.1’i okul gidiş-dönüşlerinde
kendisini duygusal olarak kötü hissettiğini belirtmiştir. Öğrencilerin %24.1’i haftada birkaç kez diğer öğrenciler
tarafından fiziksel istismara maruz bırakıldığını, %46.4’ü son bir yıl içinde sözel ve fiziksel olarak istismara
maruz kaldığını ve %44.2’si ise mağduriyetini hiç kimseye söylemediğini ifade etmiştir. Öğrencilerin akran
istismarı bilgi düzeyi ön test puanları 44.7±22.0 ve sontest puanları 68.5±20.5’dir. Planlı eğitim sonrası öntest
ve sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2011 |
Submission Date | March 15, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 14 Issue: 4 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)