BibTex RIS Kaynak Göster

BİR YATILI BÖLGE OKULUNDA AKRAN İSTİSMARI VE FARKINDALIK EĞİTİMİNİN ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 14 Sayı: 4, 1 - 9, 15.03.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, bir yatılı bölge okulunda ilköğretim ikinci kademe öğrencileri arasında akran
istismarı durumunu ve akran istismarı konusunda yapılan farkındalık eğitiminin etkisini belirlemektir. 2008 yılı
Mayıs ayında 112 öğrenci ile yürütülen, yarı-deneysel ve öntest-sontest tasarımlı olarak planlanan bu
araştırmada elde edilen sonuçlar şöyledir: Öğrencilerin %24.1’i okuldayken, %26.8’i sınıftayken, %19.6’sı okul
bahçesindeyken, %21.2’si yemekhanedeyken, %27.3’ü yatakhanedeyken, %24.1’i okul gidiş-dönüşlerinde
kendisini duygusal olarak kötü hissettiğini belirtmiştir. Öğrencilerin %24.1’i haftada birkaç kez diğer öğrenciler
tarafından fiziksel istismara maruz bırakıldığını, %46.4’ü son bir yıl içinde sözel ve fiziksel olarak istismara
maruz kaldığını ve %44.2’si ise mağduriyetini hiç kimseye söylemediğini ifade etmiştir. Öğrencilerin akran
istismarı bilgi düzeyi ön test puanları 44.7±22.0 ve sontest puanları 68.5±20.5’dir. Planlı eğitim sonrası öntest
ve sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p

Yıl 2011, Cilt: 14 Sayı: 4, 1 - 9, 15.03.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Satı Bozkurt Bu kişi benim

Ayşe Akbıyık

Sevinç Yüzük Bu kişi benim

Nalan Gördeles Beşer

Tülay Sağkal

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

Vancouver Bozkurt S, Akbıyık A, Yüzük S, Gördeles Beşer N, Sağkal T. BİR YATILI BÖLGE OKULUNDA AKRAN İSTİSMARI VE FARKINDALIK EĞİTİMİNİN ETKİSİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2011;14(4):1-9.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.