BibTex RIS Cite

TÜRKİYE PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN ÇAY MARKALARININ KONUMLANDIRILMASI

Year 2016, Volume: 30 Issue: 3, 0 - 0, 26.07.2016

Abstract

Türkiye sahip olduğu coğrafik ve iklimsel özellikler dolayısıyla çay üretiminde söz sahibi ülkelerden birisidir. 2014 yılı itibariyle yıllık ortalama 1 milyon 200 bin ton çayın üretildiği Türkiye’de kişi başı çay tüketimi ise yaklaşık 3 kg’dır. Çay üretimi ve tüketimi açısından dünya genelinde yapılan sıralamalar içerisinde ilk beş ülke içerisinde yer alan Türkiye’de yerli ve yabancı markalar arasında ciddi bir rekabet söz konusudur.

Bu çalışmada Türkiye pazarında faaliyet gösteren yerli ve yabancı 6 farklı çay markasının tüketiciler gözündeki konumu belirlenmeye çalışılmıştır. Çay markalarının mevcut konumlarını belirleyebilmek amacıyla marka imajı ve marka kişiliği değişkenleri kullanılmıştır. Çalışma Erzurum Merkez ilçede gerçekleştirilmiş, Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi yardımıyla markaların algılama haritalarındaki konumları belirlenmiştir. 

Year 2016, Volume: 30 Issue: 3, 0 - 0, 26.07.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

F. Görgün Deveci

Erdal Özbey This is me

Sanam Eyvazzade This is me

Sevtap Ünal This is me

Publication Date July 26, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 30 Issue: 3

Cite

APA Deveci, F. G., Özbey, E., Eyvazzade, S., Ünal, S. (2016). TÜRKİYE PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN ÇAY MARKALARININ KONUMLANDIRILMASI. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 30(3).

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png