BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN ÇAY MARKALARININ KONUMLANDIRILMASI

Yıl 2016, Cilt: 30 Sayı: 3, 0 - 0, 26.07.2016

Öz

Türkiye sahip olduğu coğrafik ve iklimsel özellikler dolayısıyla çay üretiminde söz sahibi ülkelerden birisidir. 2014 yılı itibariyle yıllık ortalama 1 milyon 200 bin ton çayın üretildiği Türkiye’de kişi başı çay tüketimi ise yaklaşık 3 kg’dır. Çay üretimi ve tüketimi açısından dünya genelinde yapılan sıralamalar içerisinde ilk beş ülke içerisinde yer alan Türkiye’de yerli ve yabancı markalar arasında ciddi bir rekabet söz konusudur.

Bu çalışmada Türkiye pazarında faaliyet gösteren yerli ve yabancı 6 farklı çay markasının tüketiciler gözündeki konumu belirlenmeye çalışılmıştır. Çay markalarının mevcut konumlarını belirleyebilmek amacıyla marka imajı ve marka kişiliği değişkenleri kullanılmıştır. Çalışma Erzurum Merkez ilçede gerçekleştirilmiş, Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi yardımıyla markaların algılama haritalarındaki konumları belirlenmiştir. 

Yıl 2016, Cilt: 30 Sayı: 3, 0 - 0, 26.07.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Görgün Deveci

Erdal Özbey Bu kişi benim

Sanam Eyvazzade Bu kişi benim

Sevtap Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 30 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Deveci, F. G., Özbey, E., Eyvazzade, S., Ünal, S. (2016). TÜRKİYE PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN ÇAY MARKALARININ KONUMLANDIRILMASI. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 30(3).

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png