Bu çalışma, öğretim üyesinin performansının değerlendirilmesi ve
performansının arttırtmasına katkıda bulunmak amacı ile yapılmıştır. Bunun
için, İnönü Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültesi İşletme Bölümü son
sınıf öğrencilerinden oluşan bir örneklem grubuna daha önceki yılda aldıkları
bir ders ve dersi veren öğretim üyesi ile ilgili performans değerlendirilmesi
yapılmak üzere bir anket uygulanmıştır. Anket soruları İstanbul Üniversitesi
İktisat Fakültesi’nin “Öğretim Üyesi Değerlendirme Anketi”nin sorularından
elde edilmiştir. Ankette öğrencilere; öğretim üyesi ile ve ders işleyişi ile ilgili
sorular yönetilmiştir. Elde edilen bulgular yüzde ve oran analizinden sonra
faktör analizi ile değerlendirilmiştir. Faktör analizi birbirleriyle ilişkili
değişkenleri bir araya getirerek, az sayıda ilişkisiz değişken elde etmeyi
sağlayan çok değişkenli istatistiksel analiz tekniğidir. Faktör analizi ile beş
faktöre ulaşılmıştır. Bu faktörlere; Öğretim üyesinin öğrencilerle iletişimi
önemlidir, ders meslek seçmeme katkıda bulunur, ders işleme metodu uygun
olmalıdır, Öğretim üyesinin dürüstlüğü başarıya katkı sağlar ve Öğretim
üyesinin sorumluluğu önemlidir, başlıkları verilmiştir.
Öğretim Üyesi Verimliliği Faktör Analizi Performans Değerleme
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ağustos 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 4 |