BibTex RIS Cite

KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERDE (KOBİ) BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BT), ÖRGÜTSEL REKABETÇİ STRATEJİLERİ VE BAŞARIM İLİŞKİSİ

Year 2009, Volume: 23 Issue: 3, 105 - 122, 12.08.2010

Abstract

KOBİ’ler ülkelerin ekonomisinde önemli ekonomik değer yaratan
işletmelerdir. Günümüz küreselleşen dünyasında, işletmelerin uygun BT ve
rekabetçi stratejiler yaratmaları ve BT ve işletme başarımlarını
(performanslarını) artırmaları, rekabet şartlarına uygun örgütsel yapılar
oluşturabilmeleri, uzun dönemli başarıları ve varlıklarını sürdürebilmeleri için
gereklidir. Üstün işletme başarımı, rekabetçi avantaj yaratacak ve ülkenin
gelişmesine, uluslararası rekabetçi gücünün artmasına ve nihai olarak
vatandaşların refah seviyesinin artmasına katkı sağlayacaktır. Araştırmacıları ve
işletme yöneticilerinin uzun süredir merak ettikleri bir diğer konu da,
işletmelerin BT’lerden ne derece fayda sağladıklarıdır. Bu çalışmada farklı
rekabetçi stratejilerin işletme ve BT başarımına etkileri ve işletmelerin
büyüklüklerine göre BT’lerden sağladıkları faydaların farklılaşıp farklılaşmadığı
deneye dayalı olarak değerlendirilmiştir.

References

  • Bulmuş, İ., Oktay, E. ve Törüner, M. (1990) Küçük Sanayii İşletmelerimizin Konumu, Önemi ve Avrupa Topluluğu’na Girerken Karşılaşabileceği Sorunlar ile Çözüm Yolları, MPM Yayınları, No: 426: Ankara.
  • Chan, S. L. (2000) “Information Technology in Business Processes”, Business Process Management Journal, c.6, s.3, ss. 224-237
  • Clemons, E. (1986) “Information Systems for Sustainable Competitive Advantage”, Information and Management, c. 11, ss. 131-136.
  • Dibrell, C.C. ve Miller, T.R. (2002) “Organization Design: The Continuing Influence of Information Technology”, Journal of management History, c:40, s: 6, ss. 620 - 627
  • Ertürk, M. (1995) İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Basım Yayın Dağıtım: İstanbul.
  • Galbraith, J.R. (1973) Designing Complex Organizations, Addison - Wesley: Reading, MA.
  • Gordon, S.R.ve Gordon, J.R. (2002) “Organizational Options for Resolving the Tension Between IT Departments and Business Units in the Delivery of IT Services”, Information Technology & People, c: 15, s: 4, 286 - 305
  • Halawi, L.A., McCarthy, R.V. ve Aronson, J.E. (2006) “Knowledge Management and the Competitive Strtaegy of the Firm”, The Learning Organization, c: 13, s: 4, 384 - 397
  • Hansen, G. ve Wernerfelt, B. (1989) “Determinants of Firm Performance: The Relative Performance of Economic and Organizational Factors”, Strategic Management Journal, c. 10, s. 5, ss. 399-411.
  • Healey, M.J. (1991) Economic Activity and land Use, Longman, Harlow.
  • Hofstede, G. (1980) Culture’s Consequences: International Differences in Worke Related Values, Sage Publications, London.
  • Kargül, İ. D. (1997) Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Yönetim Sorunları ve Çözümleri, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No:1997-47: İstanbul.
  • Kırlıdog, M. (1996) “Information Technology Tranfer to a Developing Country: Executive Information Systems in Turkey”, Information Technology & People, c: 9, s: 3, ss. 55 - 84
  • King, W.R. ve Sethi, V. (1999) “An Emprical Assessment of the Organization of Transnational Information Systems”, Journal of Management Information Systems, c: 15, s: 4, ss. 7 - 28
  • Kocak, S. (1996) Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi İsletmeleri İçin İhracat Stratejileri, Gazi Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İsletme Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi: Ankara.
  • McFarlan, F.W., ve McKenney, J.L. (1982) “The Information Archipelago – Maps and Bridges”, Eylül – Ekim, Harvard Business Review, ss. 109.
  • McFarlan, W.E. (1984) “Information Technology Changes the Way You Compete”, Mayıs – Haziran, Harvard Business Review, c. 62, s. 3, ss. 98-103.
  • Mukherji, A. (2002) “The Evolution of Information Systems: Their Impact on Organizations and Structures”, Management Decision, c: 40, s: 5, ss. 497 - 507
  • Ozen, U. (2003) “İşletme Faaliyetlerinde Kişisel Bilgisayar Kullanıcıların Verimliliğe Etkisi Üzerine Bir Ampirik Çalışma”, EKEV Akademi Dergisi, Yaz 2003, c. 7, s. 16, ss. 231-245.
  • Porter, M.E. (1985) Competitive Advantage, Creating and Sustaining Superior Advantage, Free Press: New York.
  • Porter, M.E. ve Miller, V.E. (1985) “How Information Technology Gives You Competitive Advantage”, Harvard Business Review, c. 63, s. 4, ss. 149- 160.
  • Powell, T. ve Dent-Micallef, A. (1997) “Information Technology as Competitive Advantage: The Role of Human, Business and Technology Resources”, Strategic Management Journal, c. 18, s. 5, ss. 375-405.
  • Rockart, J. ve Short, J. (1989) “IT in the 1990s: Managing Organizational Interdependence”, Sloan Management Review, Kış 1989, ss. 7-17.
  • Tavakolian, H. (1989) “Linking the Information Technology Structure With Organizational Competitive Strategy”, MIS Quarterly, c. 13, s. 3, ss. 309-317.
Year 2009, Volume: 23 Issue: 3, 105 - 122, 12.08.2010

Abstract

References

  • Bulmuş, İ., Oktay, E. ve Törüner, M. (1990) Küçük Sanayii İşletmelerimizin Konumu, Önemi ve Avrupa Topluluğu’na Girerken Karşılaşabileceği Sorunlar ile Çözüm Yolları, MPM Yayınları, No: 426: Ankara.
  • Chan, S. L. (2000) “Information Technology in Business Processes”, Business Process Management Journal, c.6, s.3, ss. 224-237
  • Clemons, E. (1986) “Information Systems for Sustainable Competitive Advantage”, Information and Management, c. 11, ss. 131-136.
  • Dibrell, C.C. ve Miller, T.R. (2002) “Organization Design: The Continuing Influence of Information Technology”, Journal of management History, c:40, s: 6, ss. 620 - 627
  • Ertürk, M. (1995) İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Basım Yayın Dağıtım: İstanbul.
  • Galbraith, J.R. (1973) Designing Complex Organizations, Addison - Wesley: Reading, MA.
  • Gordon, S.R.ve Gordon, J.R. (2002) “Organizational Options for Resolving the Tension Between IT Departments and Business Units in the Delivery of IT Services”, Information Technology & People, c: 15, s: 4, 286 - 305
  • Halawi, L.A., McCarthy, R.V. ve Aronson, J.E. (2006) “Knowledge Management and the Competitive Strtaegy of the Firm”, The Learning Organization, c: 13, s: 4, 384 - 397
  • Hansen, G. ve Wernerfelt, B. (1989) “Determinants of Firm Performance: The Relative Performance of Economic and Organizational Factors”, Strategic Management Journal, c. 10, s. 5, ss. 399-411.
  • Healey, M.J. (1991) Economic Activity and land Use, Longman, Harlow.
  • Hofstede, G. (1980) Culture’s Consequences: International Differences in Worke Related Values, Sage Publications, London.
  • Kargül, İ. D. (1997) Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Yönetim Sorunları ve Çözümleri, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No:1997-47: İstanbul.
  • Kırlıdog, M. (1996) “Information Technology Tranfer to a Developing Country: Executive Information Systems in Turkey”, Information Technology & People, c: 9, s: 3, ss. 55 - 84
  • King, W.R. ve Sethi, V. (1999) “An Emprical Assessment of the Organization of Transnational Information Systems”, Journal of Management Information Systems, c: 15, s: 4, ss. 7 - 28
  • Kocak, S. (1996) Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi İsletmeleri İçin İhracat Stratejileri, Gazi Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İsletme Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi: Ankara.
  • McFarlan, F.W., ve McKenney, J.L. (1982) “The Information Archipelago – Maps and Bridges”, Eylül – Ekim, Harvard Business Review, ss. 109.
  • McFarlan, W.E. (1984) “Information Technology Changes the Way You Compete”, Mayıs – Haziran, Harvard Business Review, c. 62, s. 3, ss. 98-103.
  • Mukherji, A. (2002) “The Evolution of Information Systems: Their Impact on Organizations and Structures”, Management Decision, c: 40, s: 5, ss. 497 - 507
  • Ozen, U. (2003) “İşletme Faaliyetlerinde Kişisel Bilgisayar Kullanıcıların Verimliliğe Etkisi Üzerine Bir Ampirik Çalışma”, EKEV Akademi Dergisi, Yaz 2003, c. 7, s. 16, ss. 231-245.
  • Porter, M.E. (1985) Competitive Advantage, Creating and Sustaining Superior Advantage, Free Press: New York.
  • Porter, M.E. ve Miller, V.E. (1985) “How Information Technology Gives You Competitive Advantage”, Harvard Business Review, c. 63, s. 4, ss. 149- 160.
  • Powell, T. ve Dent-Micallef, A. (1997) “Information Technology as Competitive Advantage: The Role of Human, Business and Technology Resources”, Strategic Management Journal, c. 18, s. 5, ss. 375-405.
  • Rockart, J. ve Short, J. (1989) “IT in the 1990s: Managing Organizational Interdependence”, Sloan Management Review, Kış 1989, ss. 7-17.
  • Tavakolian, H. (1989) “Linking the Information Technology Structure With Organizational Competitive Strategy”, MIS Quarterly, c. 13, s. 3, ss. 309-317.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Aykut Hamit Turan This is me

Publication Date August 12, 2010
Published in Issue Year 2009 Volume: 23 Issue: 3

Cite

APA Turan, A. H. (2010). KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERDE (KOBİ) BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BT), ÖRGÜTSEL REKABETÇİ STRATEJİLERİ VE BAŞARIM İLİŞKİSİ. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 105-122.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png