Tüketicilerin kral olduğu günümüzde firmaların amacı, ihtiyaç ve
istekleri karşılamak ve pazarda sürekli kalmaktır. Bu süreklilik ise tüketici satın
alma karar sürecini ve bu sürece etki eden faktörlerin bilinmesi ile mümkün
olmaktadır. Karara etkili olan kişisel faktörlerden birisi olan yaşam tarzları;
faaliyetleri, ilgileri, fikirleri, satın alma amaç ve istekleri kapsar. Aynı kültürde
büyümüş, aynı yaş ve aynı mesleğe sahip bireylerin satın alma davranışlarının
farklı olduğu görülmektedir. Bunun sebebi bireylerin sahip oldukları değerleri,
geçmişteki deneyimleri, duyguları, kişilikleri ve sosyal sınıfları gibi içsel ve
dışsal çeşitli faktörlerden etkilenen yaşam tarzlarının farklı oluşudur.
Bu çalışmasının birinci bölümünde satın alma karar süreci ve yaşam
tarzları hakkındaki bilgilere değinilmiştir. İkinci bölümde Erzurum’da
yaşamlarını sürdürmekte olan tüketiciler arasında bir anket çalışması
yapılmıştır. Önce cevaplayıcıların yaşam tarzı grupları tespit edilmiş ve daha
sonra bu tarzların satın alma karar sürecine üzerindeki rolü incelenmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 21 Sayı: 2 |