İşletme faaliyetlerinde hataların mümkün olduğunca azaltılmasını
ve kalitenin iyileştirilmesini sağlayan altı sigma yöntemi müşteri istek ve
beklentilerinin daha iyi anlaşılmasına ve karşılanmasına yardımcı olan bir
yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. İstatistiksel araçlar, verilere dayanan
faaliyetler ve müşteri odaklılık altı sigma uygulamalarında başarıyı sağlayan
temel faktörlerdir. Yalın yöntemler ve altı sigma ilkelerinin bütünleştirildiği
yalın altı sigma anlayışı, işletmelerde değer yaratmayan faaliyetlerin elimine
edilmesini ve süreçlerin iyileştirilmesini sağlayarak, işletmelere kazanç
getirmektedir. Bu çalışmada altı sigma yöntemi ve işleyiş süreci üzerinde
durularak, yalın altı sigma anlayışı ve uygulanışına yer verilecektir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 22 Issue: 1 |