BibTex RIS Cite

MARKALI ALTIN TAKI SATIN ALINMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA

Year 2008, Volume: 22 Issue: 1, 389 - 406, 27.11.2010

Abstract

Günümüzde önemi giderek artmaya başlayan markalaşma
kavramı, altın sektöründe de yaygınlaşmaya başlamıştır. Bundan böyle pek çok
tüketici altın takı satın alırken markalı ürünleri tercih eder hale gelmiştir. Bu
çalışmanın amacı, markalı altın takı satın alan tüketicilerin marka tercihini
etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Toplam 374 cevaplayıcı araştırma
kapsamında olup, hazırlanan anketler yüz yüze görüşme yoluyla
cevaplandırılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde frekans dağılımları, yüzde,
ki kare analizi ve faktör analizi uygulanmıştır. 16 değişkeni azaltmak için
yapılan faktör analizi sonucunda markalı altın takı satın alınmasını ve
kullanımını etkileyen 3 temel faktör bulunmuştur. Bunlar sırasıyla garanti,
marka sadakati ve reklamdır.

References

  • Anonim-1, (2003) “Türkiye’nin Altın Markaları”, Marketing Türkiye Yıl:2 Sayı: 37, 1 Ekim, ss. 24-26.
  • Anonim-2, (2003) “Tüketici Kadının Yeni Profili”, Globus, Ocak, ss. 26-29.
  • Aktan, Coşkun C. (2000), Yönetimde Rönesans ve Kalite Devrimi, TOSYÖV Ekonomik, Sosyal, Siyasal Araştırmalar Serisi, Sayı:3.
  • Aytuğ, S., Küheylan S., (1995), Kuyumculuk Sektörünün Gümrük Birliği Karşısındaki Rekabet Durumu, Ticaret Odası Yayını, No:13, İzmir.
  • Baş, Türker., (2001), Anket, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Baykal, C., (1999)“Türk Mal ve Hizmet Kalitesinin Artırılması ve Marka Oluşturulması”, Dış Ticarette Durum, Sayı: 42, ss.63-79.
  • Biel, A., (1994), “The Logic of Product-Line Extentions”, Harvard Business Review 72, (November-December: 6), ss: 53-62.
  • Doyle, P., (2003), Değer Temelli Pazarlama, (Çev: Gülfidan Barış), İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Gölyar, C., “Altınbaş Kıbrıs: Adanın Dört Bir Yanında”, Altın Dünyası, Yıl: 2,
  • Sayı: 14, Mart 2007, s. 18.
  • Gözütok, N., “İtalya’ya Kafa Tutanlar”Capital Dergisi, Nisan 2005, ss. 118-124.
  • Jamal, A., Goode M. H., (2001), “Consumer And Brands,: A study of the Impact of Self-Image Cogruence on Brand Preference and Satisfaction”, Marketing Intelligence&Planning 19 (7), ss: 482-492.
  • Kaiser, H.F.(1974) “An Index of Factorical Simplicity”, Psyhometric, ss: 80-85.
  • Keller, K.L. (1993), “Copceptualizing Measuring and Managing Customer- Based Brand Equity, Journal of Marketing, 57, ss.1-22.
  • Kotler, P. and Armstrong G., (1989), Principles of Marketing, 4.th Edition, Englewood Cliffs NJ, Prentice Hall, Inc.
  • Kotler, P., (2006), Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, (Çev: Ümit Şensoy), İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Kotler, P., (2005a), 10 Ölümcül Pazarlama Günahı, (Çev: Banu Adıyaman), 2. Baskı, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Kotler, P., (2005b) A’dan Z’ye Pazarlama, (Çev: Aslı Kalem Bakkal), İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Lamm, R. ve Lewis R., (1999),“The Interpersonal Relationship In Doctoral Supervision” Paper Presented at AARE-NZARE Conference, 29 November-2 December, Melbourne.
  • Schlegelmich, B. B., Robertson D. C., (1995), “The Influence of Country and Industry on Ethical Perceptions of Senior Executievs in The US. And Europe” Journal of International Business Studies 26 (4), ss: 859-881.
  • Stanton, W., Etzel M. J. ve Walker, B. J., (1994), Fundamentals of Marketing, 10.th Edition, NewYork: McGraw Hill Inc.
  • Tull, D. S. ve Hawkins, D. I., (1993), Marketing Research (Measurement & Method), Sixth Edition, Macmillan Publishing Company, New York.
  • Yalçın, F. A., Çakır, F., (2001), ”Kuyumculuk Sektöründe Altın Takı Satın Alan Müşteri Profilinin Karşılaştırılmalı Uygulaması”, 6. Ulusal Pazarlama Kongresi, 28 Haziran- 1Temmuz, Erzurum, ss: 129-143.
  • Wood, L., (2000), “Brands and Equity: Definition and Management”, Management Decision Vol: 38, No: 9, ss: 657-668.
  • “Kapalıçarşılar”, http://www.kapalicarsi.org Erişim Tarihi 15.02.2007]
  • www.goldas.com.tr, (Erişim Tarihi 27/6/2007)]
  • www.altinbas.com (Erişim Tarihi 22/6/2007)]
Year 2008, Volume: 22 Issue: 1, 389 - 406, 27.11.2010

Abstract

References

  • Anonim-1, (2003) “Türkiye’nin Altın Markaları”, Marketing Türkiye Yıl:2 Sayı: 37, 1 Ekim, ss. 24-26.
  • Anonim-2, (2003) “Tüketici Kadının Yeni Profili”, Globus, Ocak, ss. 26-29.
  • Aktan, Coşkun C. (2000), Yönetimde Rönesans ve Kalite Devrimi, TOSYÖV Ekonomik, Sosyal, Siyasal Araştırmalar Serisi, Sayı:3.
  • Aytuğ, S., Küheylan S., (1995), Kuyumculuk Sektörünün Gümrük Birliği Karşısındaki Rekabet Durumu, Ticaret Odası Yayını, No:13, İzmir.
  • Baş, Türker., (2001), Anket, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Baykal, C., (1999)“Türk Mal ve Hizmet Kalitesinin Artırılması ve Marka Oluşturulması”, Dış Ticarette Durum, Sayı: 42, ss.63-79.
  • Biel, A., (1994), “The Logic of Product-Line Extentions”, Harvard Business Review 72, (November-December: 6), ss: 53-62.
  • Doyle, P., (2003), Değer Temelli Pazarlama, (Çev: Gülfidan Barış), İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Gölyar, C., “Altınbaş Kıbrıs: Adanın Dört Bir Yanında”, Altın Dünyası, Yıl: 2,
  • Sayı: 14, Mart 2007, s. 18.
  • Gözütok, N., “İtalya’ya Kafa Tutanlar”Capital Dergisi, Nisan 2005, ss. 118-124.
  • Jamal, A., Goode M. H., (2001), “Consumer And Brands,: A study of the Impact of Self-Image Cogruence on Brand Preference and Satisfaction”, Marketing Intelligence&Planning 19 (7), ss: 482-492.
  • Kaiser, H.F.(1974) “An Index of Factorical Simplicity”, Psyhometric, ss: 80-85.
  • Keller, K.L. (1993), “Copceptualizing Measuring and Managing Customer- Based Brand Equity, Journal of Marketing, 57, ss.1-22.
  • Kotler, P. and Armstrong G., (1989), Principles of Marketing, 4.th Edition, Englewood Cliffs NJ, Prentice Hall, Inc.
  • Kotler, P., (2006), Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, (Çev: Ümit Şensoy), İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Kotler, P., (2005a), 10 Ölümcül Pazarlama Günahı, (Çev: Banu Adıyaman), 2. Baskı, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Kotler, P., (2005b) A’dan Z’ye Pazarlama, (Çev: Aslı Kalem Bakkal), İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Lamm, R. ve Lewis R., (1999),“The Interpersonal Relationship In Doctoral Supervision” Paper Presented at AARE-NZARE Conference, 29 November-2 December, Melbourne.
  • Schlegelmich, B. B., Robertson D. C., (1995), “The Influence of Country and Industry on Ethical Perceptions of Senior Executievs in The US. And Europe” Journal of International Business Studies 26 (4), ss: 859-881.
  • Stanton, W., Etzel M. J. ve Walker, B. J., (1994), Fundamentals of Marketing, 10.th Edition, NewYork: McGraw Hill Inc.
  • Tull, D. S. ve Hawkins, D. I., (1993), Marketing Research (Measurement & Method), Sixth Edition, Macmillan Publishing Company, New York.
  • Yalçın, F. A., Çakır, F., (2001), ”Kuyumculuk Sektöründe Altın Takı Satın Alan Müşteri Profilinin Karşılaştırılmalı Uygulaması”, 6. Ulusal Pazarlama Kongresi, 28 Haziran- 1Temmuz, Erzurum, ss: 129-143.
  • Wood, L., (2000), “Brands and Equity: Definition and Management”, Management Decision Vol: 38, No: 9, ss: 657-668.
  • “Kapalıçarşılar”, http://www.kapalicarsi.org Erişim Tarihi 15.02.2007]
  • www.goldas.com.tr, (Erişim Tarihi 27/6/2007)]
  • www.altinbas.com (Erişim Tarihi 22/6/2007)]
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Gülmez This is me

Publication Date November 27, 2010
Published in Issue Year 2008 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Gülmez, M. (2010). MARKALI ALTIN TAKI SATIN ALINMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE BİR UYGULAMA. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 22(1), 389-406.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png