Günümüzde önemi giderek artmaya başlayan markalaşma
kavramı, altın sektöründe de yaygınlaşmaya başlamıştır. Bundan böyle pek çok
tüketici altın takı satın alırken markalı ürünleri tercih eder hale gelmiştir. Bu
çalışmanın amacı, markalı altın takı satın alan tüketicilerin marka tercihini
etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Toplam 374 cevaplayıcı araştırma
kapsamında olup, hazırlanan anketler yüz yüze görüşme yoluyla
cevaplandırılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde frekans dağılımları, yüzde,
ki kare analizi ve faktör analizi uygulanmıştır. 16 değişkeni azaltmak için
yapılan faktör analizi sonucunda markalı altın takı satın alınmasını ve
kullanımını etkileyen 3 temel faktör bulunmuştur. Bunlar sırasıyla garanti,
marka sadakati ve reklamdır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 22 Sayı: 1 |