Günümüzde kategori yönetimi teknoloji ile birlikte değişen
tüketici ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak, satış ve kâr amaçlarına ulaşmak için
işletmeler tarafından sıkça kullanılan bir perakende satış uygulaması haline
gelmiştir. Bu nedenle artık işletmelerin kategori yönetim faaliyetlerine
ayırdıkları zaman ve çabayı, amaçlara ulaşmada ne kadar başarılı olduklarını
sürekli olarak değerlendirmeleri gerekmektedir. Çünkü işletmelerin kategori
yönetim faaliyetlerinin yoğunluğu kategori ile ilgili performanslarını
etkilemektedir. Araştırmada kategori yönetim faaliyetleri yoğunluğunun
kategori performansı üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla
Erzurum merkezde faaliyet gösteren büyük/orta ölçekli perakendeci işletmelerin
yöneticilerine anket uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre performans amaçları
ve raf düzeni, reklam ve promosyon, sipariş miktar/zamanı ve kupon
programları faaliyetlerinin yoğunluğu kategori performansını olumlu yönde
etkilemektedir. Ayrıca perakendecinin pazarlama uzmanlığı ve pazar payı da
performansı pozitif yönde etkilemektedir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 25 Issue: 3-4 |