Teknolojideki ilerlemelerin sanal ortamlarda tüketiciyi içine alan
deneyimlere imkân sağlaması, son zamanlarda sanal üç boyutlu deneyimin
kavramsallaştırmasına yol açtı. Sanal üç boyutlu ürün deneme teknolojisi,
kullanıcıların gerçek ürün deneyimlemesine çok benzer bir şekilde ürün hakkında
bilgi almalarına olanak sağladı. Diğer taraftan, çevrimiçi müşterinin aşina
olduğu bir görüntüleme olan iki boyutlu ürün görüntüleme teknolojisi de halen
sıkça kullanılan bir teknoloji. Sanal üç boyutlu ürün deneme (3-D deneme)
teknolojisinin, iki boyutlu ürün görüntülemeye kıyasla, ürünün dikkate
alınanlar kümesine girmesinde ve son seçim kararında bir fark yaratıp
yaratmadığını keşfetmek amaçlı bir laboratuvar deneyi tasarlanmıştır. Deney,
tanınmış uluslararası bir şirketin web sitesini kullanarak üniversite
öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın araştırma soruları
küme teorisine dayanarak oluşturulmuştur. Sonuçlara göre; sanal üç boyutlu ürün
deneme teknolojisi son seçim kararında etkili olmamakla birlikte, ürünün
dikkate alınanlar kümesine girmesinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark
yaratmaktadır. Olası sebepler, araştırmanın teorik ve pratik sonuçları ile
birlikte çalışmada tartışılmıştır.
3-D ürün deneme teknolojisi 2-D ürün görüntüleme teknolojisi arttırılmış gerçeklik küme teorisi
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 32 Issue: 3 |