Research Article
BibTex RIS Cite

MODERN TÜKETİM KÜLTÜRÜNDEN POSTMODERN TÜKETİM KÜLTÜRÜNE GEÇİŞİN ELEKTRONİK TİCARET ÜZERİNDE OLUŞTURDUĞU ETKİLER

Year 2015, Issue: 9, 13 - 34, 15.07.2015

Abstract

Küreselleşmeyle birlikte toplumsal yapıda yaşanan değişimler üretim, tüketim ve kültür odaklıdır. Modern ve postmodern çağda etkin olan yapısal dönüşüm teknolojinin gelişimiyle paralellik içer-mektedir. Tüketim odaklı bilgi toplumunda yaşanan tüm bu inovasyon faaliyetleri elektronik ticaret ortamında yoğunlaşmıştır. Bu nedenle tüketim kanalı olarak bireylerin yoğun olarak kullandığı, elektronik ticaret ortamı, bireylerin tüketim davranışları ve elektronik ticaretin bireyler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri açısından günümüzde sorgulanır hale gelmiştir. Bu çalışmada elektronik ticaretin etkinlik alanları yükselen enformasyon dönemiyle birlikte ele alınarak geniş bir literatürde tartışılmıştır. Ayrıca alanda uzmanlarla yapılan mülakatlarla, tüketim kültürü içinde tüketim nesnesi konumuna dönüşen bireylerin, elektronik ticaret içerisindeki tutum ve davranışları derinlemesine araştırılmıştır. Çalışmada derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak, elektronik ticaret yapan kişiler üzerinden elde edilen bulgularla çalışma tamamlanmıştır. Sonuç olarak tüketim kültürü, bireyler ve toplum üzerinde belirli davranış değişikliklerinin ortaya çıkmasında etkili olmuştur ve bireyleri tüketim nesnesine dönüştürmüş, onları kolaycılığa sevk etmiştir.

Year 2015, Issue: 9, 13 - 34, 15.07.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Adem Yılmaz

Hatice Uzunçelebi This is me

Publication Date July 15, 2015
Submission Date May 5, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 9

Cite

APA Yılmaz, A., & Uzunçelebi, H. (2015). MODERN TÜKETİM KÜLTÜRÜNDEN POSTMODERN TÜKETİM KÜLTÜRÜNE GEÇİŞİN ELEKTRONİK TİCARET ÜZERİNDE OLUŞTURDUĞU ETKİLER. Atatürk İletişim Dergisi(9), 13-34.

19179