İçinde yaşadığımız çağı şekillendiren internet ve bilgisayar teknolojileri yeni medyayı hayatımızın
merkezine yerleştirdi. Yeni medya özgürlük ortamımı getirdiği gibi kendine özgü yeni problemleri
de beraberinde getirdi. Bu çalışmanın amacı, yeni medyanın pazarlama ve dijital reklam alanındaki
uygulamalarından kaynaklanan etik sorunların saptanmasının yanında nedenleri ve çözüm yollarının
bulunması ile internet kullanıcıları için önerilerin sunulmasıdır. Bu teorik çalışmada, ilgili literatür
taranarak uygulamalardan doğan etik sorunlar başlıklar halinde belirlenmiştir. Uygulamalardan doğan
etik sorunların başında kişisel bilgilerin korunmaması, reklamın belirsizleşmesi, reklam kirliliği, haber
ve reklam ayrımının kaybolması gibi uygulamalar gelmektedir. Çalışmada ortaya konulan etik sorunlar,
pazarlama ve reklam profesyonelleri için kavramsal çerçevenin oluşturulması yolunda ileride yapılacak
araştırmalara kaynak sağlamak ve alana katkı amacıyla teorik bir bakışla değerlendirilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 10 |