Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ MEDYADA REKLAM VE ETİK SORUNLAR

Yıl 2016, Sayı: 10, 71 - 90, 15.01.2016

Öz

İçinde yaşadığımız çağı şekillendiren internet ve bilgisayar teknolojileri yeni medyayı hayatımızın
merkezine yerleştirdi. Yeni medya özgürlük ortamımı getirdiği gibi kendine özgü yeni problemleri
de beraberinde getirdi. Bu çalışmanın amacı, yeni medyanın pazarlama ve dijital reklam alanındaki
uygulamalarından kaynaklanan etik sorunların saptanmasının yanında nedenleri ve çözüm yollarının
bulunması ile internet kullanıcıları için önerilerin sunulmasıdır. Bu teorik çalışmada, ilgili literatür
taranarak uygulamalardan doğan etik sorunlar başlıklar halinde belirlenmiştir. Uygulamalardan doğan
etik sorunların başında kişisel bilgilerin korunmaması, reklamın belirsizleşmesi, reklam kirliliği, haber
ve reklam ayrımının kaybolması gibi uygulamalar gelmektedir. Çalışmada ortaya konulan etik sorunlar,
pazarlama ve reklam profesyonelleri için kavramsal çerçevenin oluşturulması yolunda ileride yapılacak
araştırmalara kaynak sağlamak ve alana katkı amacıyla teorik bir bakışla değerlendirilmektedir.

Yıl 2016, Sayı: 10, 71 - 90, 15.01.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Kalan

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Kalan, Ö. (2016). YENİ MEDYADA REKLAM VE ETİK SORUNLAR. Atatürk İletişim Dergisi(10), 71-90.

19179