Research Article
BibTex RIS Cite

REKLAMLARDA FEMİNEN ERKEK KARAKTER KULLANIMI: 118 33 REKLAM FİLMİ ÖRNEĞİ

Year 2016, Issue: 11, 52 - 66, 07.07.2016

Abstract

Biyolojik cinsiyet, kadın ve erkek kategorileri ile ilgilidir. Bununla birlikte toplumsal cinsiyet, kişilerin
psikolojik ve sosyolojik durumları ile ilgilidir. Toplumsallaşma süreci, bireylerin toplumsal cinsiyet
rollerini belirlemede etkindir. Metropol yaşantısının toplumsallaşmanın hızı üzerindeki etkisi ile
bireyler edindikleri toplumsal cinsiyet rollerini daha açığa vurabilir hale gelmiştir. Toplumsal cinsiyet
kategorilerinden olan eşcinsel kadın ve erkek tüketicilerin artışı reklamcıların gözünden kaçmamıştır.
Heteroseksüellere yönelik gibi görünse de alt metinlerde homoseksüel kadın ve erkeklere yönelik
reklam üretimlerine başlandı. Bu çalışmada homoseksüel kadın ve erkeklere yönelik televizyon
reklamlarının çerçevesinden, 118 33 reklamları incelenmektedir.

Year 2016, Issue: 11, 52 - 66, 07.07.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Sami Çöteli

Publication Date July 7, 2016
Submission Date June 6, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 11

Cite

APA Çöteli, S. (2016). REKLAMLARDA FEMİNEN ERKEK KARAKTER KULLANIMI: 118 33 REKLAM FİLMİ ÖRNEĞİ. Atatürk İletişim Dergisi(11), 52-66.

19179