Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAMLARDA FEMİNEN ERKEK KARAKTER KULLANIMI: 118 33 REKLAM FİLMİ ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Sayı: 11, 52 - 66, 07.07.2016

Öz

Biyolojik cinsiyet, kadın ve erkek kategorileri ile ilgilidir. Bununla birlikte toplumsal cinsiyet, kişilerin
psikolojik ve sosyolojik durumları ile ilgilidir. Toplumsallaşma süreci, bireylerin toplumsal cinsiyet
rollerini belirlemede etkindir. Metropol yaşantısının toplumsallaşmanın hızı üzerindeki etkisi ile
bireyler edindikleri toplumsal cinsiyet rollerini daha açığa vurabilir hale gelmiştir. Toplumsal cinsiyet
kategorilerinden olan eşcinsel kadın ve erkek tüketicilerin artışı reklamcıların gözünden kaçmamıştır.
Heteroseksüellere yönelik gibi görünse de alt metinlerde homoseksüel kadın ve erkeklere yönelik
reklam üretimlerine başlandı. Bu çalışmada homoseksüel kadın ve erkeklere yönelik televizyon
reklamlarının çerçevesinden, 118 33 reklamları incelenmektedir.

Yıl 2016, Sayı: 11, 52 - 66, 07.07.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sami Çöteli

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 6 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Çöteli, S. (2016). REKLAMLARDA FEMİNEN ERKEK KARAKTER KULLANIMI: 118 33 REKLAM FİLMİ ÖRNEĞİ. Atatürk İletişim Dergisi(11), 52-66.

19179