Biyolojik cinsiyet, kadın ve erkek kategorileri ile ilgilidir. Bununla birlikte toplumsal cinsiyet, kişilerin
psikolojik ve sosyolojik durumları ile ilgilidir. Toplumsallaşma süreci, bireylerin toplumsal cinsiyet
rollerini belirlemede etkindir. Metropol yaşantısının toplumsallaşmanın hızı üzerindeki etkisi ile
bireyler edindikleri toplumsal cinsiyet rollerini daha açığa vurabilir hale gelmiştir. Toplumsal cinsiyet
kategorilerinden olan eşcinsel kadın ve erkek tüketicilerin artışı reklamcıların gözünden kaçmamıştır.
Heteroseksüellere yönelik gibi görünse de alt metinlerde homoseksüel kadın ve erkeklere yönelik
reklam üretimlerine başlandı. Bu çalışmada homoseksüel kadın ve erkeklere yönelik televizyon
reklamlarının çerçevesinden, 118 33 reklamları incelenmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 11 |