Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER DERSİ İÇİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜNAZARA KONUSU OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2016, Issue: 32, 51 - 66, 24.12.2016

Abstract

Öğretim
sürecinde münazara yapılacak kazanımların tespiti,  seçilecek münazara konularının kazanıma
uygunluğu, ilkokul öğrencilerinin düzeyine uygunluğu ve üst düzey düşünme
becerilerini geliştirmeye uygunluğu oldukça önemlidir. Araştırmanın çalışma
grubu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 151 üçüncü sınıf öğrencisinden
oluşmaktadır. Araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul dördüncü
sınıf sosyal bilgiler dersi için münazara konusu belirleme becerilerinin çeşitli
değişkenler açısından incelenmesidir. Öğrencilerden Sosyal Bilgiler Öğretimi
dersi aldıkları yarıyıl sonunda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’ndan bir
kazanım seçmeleri ve bu kazanım için bir münazara konusu belirlemeleri
istenmiştir. Betimsel bir araştırma olarak düzenlenen çalışmada öğrencilerin
yazdıkları münazara konularının seçilen kazanımlara, ilkokul öğrencilerinin
düzeyine ve üst düzey düşünme becerilerine uygunluğu üç alan uzmanın görüşü
doğrultusunda belirlenmiştir.

References

  • Aldağ, H. (2006). Toulmin tartışma modeli. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1). 13-34.
Year 2016, Issue: 32, 51 - 66, 24.12.2016

Abstract

References

  • Aldağ, H. (2006). Toulmin tartışma modeli. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1). 13-34.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Kaan Demir This is me

Çavuş Şahin

Tugay Tutkun This is me

Publication Date December 24, 2016
Submission Date December 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 32

Cite

APA Demir, M. K., Şahin, Ç., & Tutkun, T. (2016). SOSYAL BİLGİLER DERSİ İÇİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜNAZARA KONUSU OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(32), 51-66.