Öğretim
sürecinde münazara yapılacak kazanımların tespiti, seçilecek münazara konularının kazanıma
uygunluğu, ilkokul öğrencilerinin düzeyine uygunluğu ve üst düzey düşünme
becerilerini geliştirmeye uygunluğu oldukça önemlidir. Araştırmanın çalışma
grubu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 151 üçüncü sınıf öğrencisinden
oluşmaktadır. Araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul dördüncü
sınıf sosyal bilgiler dersi için münazara konusu belirleme becerilerinin çeşitli
değişkenler açısından incelenmesidir. Öğrencilerden Sosyal Bilgiler Öğretimi
dersi aldıkları yarıyıl sonunda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’ndan bir
kazanım seçmeleri ve bu kazanım için bir münazara konusu belirlemeleri
istenmiştir. Betimsel bir araştırma olarak düzenlenen çalışmada öğrencilerin
yazdıkları münazara konularının seçilen kazanımlara, ilkokul öğrencilerinin
düzeyine ve üst düzey düşünme becerilerine uygunluğu üç alan uzmanın görüşü
doğrultusunda belirlenmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 24, 2016 |
Submission Date | December 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 32 |