Bu
çalışmanın amacı eğitim fakültelerinin Okul Öncesi Öğretmenliği lisans
programına devam eden son sınıf öğrencilerinin 2006 lisans programı hakkındaki
görüşlerini almak olarak planlanmıştır.
Tarama modelinde gerçekleştirilmiş nicel bir araştırma olan bu
çalışmanın katılımcıları sekiz devlet üniversitesinin (Abant İzzet Baysal,
Ankara, Atatürk, Çanakkale 18 Mart, Dumlupınar, İnönü, Marmara ve Selçuk
Üniversiteleri) Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dallarından gönüllülük
esasına göre seçilmiş 551 son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen,
uzman görüşlerinden yararlanılarak son hali verilen, 25 soruluk anket
kullanılmıştır. Bu soruların üçü kapalı uçlu, diğerleri ise açık uçludur.
Çalışmanın sonuçlarına göre genelleme yapılamamaktadır ancak öğretmen
adaylarının dört yıllık lisans programı hakkında eleştirel bir düşünme süreci
geçirmedikleri söylenebilir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Submission Date | January 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 33 |