Farklı
disiplinlerden araştırmalara konu olan sosyal bir olgu olarak güç kavramı,
sınıf ortamı bağlamında en az ele alınan konulardan birisi olarak karşımıza
çıkmaktadır. Öğrenen merkezli yaklaşımlar, eleştirel düşünen, karar alma
yeteneği gelişmiş aktif bireyler yetiştirmek için gücün öğretmen ve öğrenci
tarafından paylaşılmasını önermektedir. Bu anlamda, öğrencilerin ve öğretmenin
sınıf prosedürlerini, ders içeriğini, değerlendirme sürecini ve sınıftaki
rollerini tartıştığı bir öğrenme süreci, güç paylaşımıyla mümkün olmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, öğrenme-öğretme sürecinde güç paylaşımı kavramını ve
bileşenlerini tanıtmak ve sınıf ortamında güç paylaşımının önemini ortaya
koyarak literature katkıda bulunmaktır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Submission Date | January 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 33 |