BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN (OKUL DEĞİŞKENİNE GÖRE) YAZILI ANLATIM METİNLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2008, Issue: 18, 72 - 93, 03.12.2010

Abstract

Türkçe dersinin etkinlik alanlarından biri de yazılı anlatımdır. Türkçe
eğitiminin amaçları incelendiğinde; öncelikli hedefin ana dili kullanma, duygu ve
düşüncelerini yazılı veya sözlü olarak ifade etme becerisini geliştirmek olduğu
görülmektedir. Türkçe bir bilgi dersi değil, beceri dersidir. Türkçenin eğitimi ve
öğretiminde öncelikli amaç, birey(ler)in anlama ve anlatma becerilerini
geliştirmektir. Bu bakımdan Türkçe derslerinde Türkçeyi doğru olarak, bilinçle ve
güvenle kullanmayı alışkanlık hâline getirebilmek için öğrencilere düşüncelerini
sözlü ya da yazılı olarak anlatma olanağı sağlanmalıdır.
ilköğretim okulları sekizinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerini
okul değişkenine göre değerlendirme amacı taşıyan bu çalışma, Erzurum il
merkezindeki altı ilköğretim okulundan seçilen 171 öğrenci üzerinde uygulanmıştır.
Değerlendirmede 27 soru ve yazılı anlatım çalışmalarına yönelik bir anket
kullanılmıştır.

Year 2008, Issue: 18, 72 - 93, 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Abdulkadir Kırbaş This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 18

Cite

APA Kırbaş, A. (2010). İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN (OKUL DEĞİŞKENİNE GÖRE) YAZILI ANLATIM METİNLERİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 72-93.