BibTex RIS Cite

FEN ÖĞRETİMİ PROGRAMLARINDAKİ ETKİNLİKLERİN RUBRİK KULLANILARAK BİLİMİN DOĞASI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2008, Issue: 18, 233 - 245, 03.12.2010

Abstract

Bu çalışma, fen-teknoloji ve kimya öğretimi programlarındaki öğrenme-öğretme
etkinliklerinin bilimin doğasını içerme düzeylerini ve niteliklerini
belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaca yönelik olarak 2004 yılında Milli Eğitim
Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Tarafından geliştirilen ilköğretim Fen
ve Teknoloji dersi öğretim programı ve Canada'nın; Ontario, Atlantic ve British
Colombia eyaletlerinin ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarındaki
etkinlikler incelenmiştir. Programları incelemek için bilimin doğası boyutları
dikkate alınarak analitik bir rubrik geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Rubrik
değerlendirmesi sonucunda Türkiye 'deki Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı
ile British Colombia Kimya Dersi Öğretim Programlarındaki etkinliklerde bilimin
doğasına oldukça yüksek oranda yer verildiği görülmüştür.

Year 2008, Issue: 18, 233 - 245, 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

İclal Avinç This is me

Fatma Ağgül This is me

Samih Bayrakçeken This is me

Nurtaç Canpolat This is me

Suat Çelik This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 18

Cite

APA Avinç, İ., Ağgül, F., Bayrakçeken, S., Canpolat, N., et al. (2010). FEN ÖĞRETİMİ PROGRAMLARINDAKİ ETKİNLİKLERİN RUBRİK KULLANILARAK BİLİMİN DOĞASI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 233-245.