BibTex RIS Cite

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN GENEL KİMYA LABORATUAR DERSİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ ve ÖĞRENCİLERİN BU YÖNTEM HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2008, Issue: 17, 212 - 227, 03.12.2010

Abstract

Bu çalışma işbirlikli öğrenme yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin genel
kimya laboratuarında öğrencilerin akademik başarıya etkilerini incelemek amacı ile
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2005- 2006 öğretim yılı birinci yarıyılında,
genel kimya laboratuar dersinin iki farklı sınıfındaki toplam 47 öğrenciden
oluşmaktadır. İki sınıftan birisi işbirlikli yöntemi kullanılarak öğretim yapılan deney
grubu, diğeri geleneksel yöntemle öğretim yapılan kontrol grubu olarak belirlendi.
Bu çalışmada veriler Kimya Lâboratuar Uygulamaları Başarı Testi (KJLUBT) ve
öğrenci görüş ölçeği (ÖGÖ) kullanılarak toplanmıştır. KLUBT'dan elde edilen
veriler için bilgisayar ortamında bağımsız gruplar t-testi yapılmış bulgular tablo
halinde sunulmuştur. ÖGÖ 'den elde edilen verilerin yüzde değerleri hesaplanarak
tablo halinde verilmiştir. Sonuçlar işbirlikli yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin
geleneksel öğretime göre akademik başarıyı önemli düzeyde artırdığım göstermiştir.
Ayrıca işbirlikli ile yapılan öğretimin öğrenciler tarafından benimsendiği öğrenci
görüşlerinden elde edilen diğer önemli bir sonuçtur.

Year 2008, Issue: 17, 212 - 227, 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Gökhan Aksoy This is me

Kemal Doymuş This is me

Ataman Karaçöp This is me

Ümit Şimşek This is me

Yasemin Koç This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 17

Cite

APA Aksoy, G., Doymuş, K., Karaçöp, A., Şimşek, Ü., et al. (2010). İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN GENEL KİMYA LABORATUAR DERSİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ ve ÖĞRENCİLERİN BU YÖNTEM HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 212-227.