BibTex RIS Cite

IMMANUEL KANT'IN EĞİTİM ANLAYIŞI

Year 2004, Issue: 10, - , 03.12.2010

Abstract

ÖZET
Kant'ın eğitim alanında, elikte sıkça eleştirilen formalizminin aksine,
deneye ve somut çevre koşullarına önem verdiğini, buna karşılık ahlak
felsefesindeki temel ilke ve değerleri eğitim alanına taşıdığım görüyoruz: O,
eğitimi esas olarak bireyin maksimlerini değiştirme, yani ona ahlaki
maksimler kazandırma süreci olarak karar; temel hedef de, kendi başına
amaç olan insanın kültürleşme ve sivilleşme aşamalarından geçerek
ahlakileşmesidir.
Anahtar Kelimeler: Kant, Eğitim, Fiziksel Eğitim, Ahlaki Eğitim,
Ahlakileşme

 

ABSTRACT
Against the so often criticism of his formalism in ethics, Kant appeai-s to
put significant weight on experiments and concrete environmental conditions
in the field of education while he applies basic principles and values of
ethics to education. He takes education basically as transforming maxims of
individual, i.e. as the course helping an individual get ethical maxims, The
main target is his being moral (ethical) through cultivation and civilization.
Key words: Kant, education, physical education, moral education,
moralization

Year 2004, Issue: 10, - , 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Lokman Çilingir This is me

Rıdvan Küçükali This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2004 Issue: 10

Cite

APA Çilingir, L., & Küçükali, R. (2010). IMMANUEL KANT’IN EĞİTİM ANLAYIŞI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(10).