BibTex RIS Cite

PROBLEM ÇÖZME BECERİSİNİN TEMEL FELSEFESİ

Year 2004, Issue: 10, - , 03.12.2010

Abstract

ÖZET
Bu çalışmada problem çözme becerisinin felsefi temelleri
tartışılmaya çalışılmıştır. Problem çözme becerisi, bireyin birey olma ve
çevresiyle baş etme sürecinde en belirleyici rollerinden birisidir.
Problemlerin ve çözüm yaklaşımlarının dinamik oluşu sürekli değişmeye yol
açmaktadır. Bu koşullar, düşünebilen, üretebilen, meraklı bireyler
yetiştirilmesi ihtiyacını göstermektedir. Bu anlayış doğrultusunda, eğitim
sistemimizde bir düşünme süreci olarak problem çözme becerisine ağırlık
verilmesinin önemi ortaya çıkmıştır. Problem çözme becerisi, bilgi edinmede
esastır. Bilgi de, yaşantı edinmede, yaşantıları geliştirmede ve yeniden
düzenlemede üraçtjr.
Anahtat Kelimeler: Problem çözme becerisi, öğrenme-öğretme sûren,
eğitim

 

ABSTRACT
Basic Philosophy Of Problem Solving
This study is intended to explore the basic philosophy of problem
solving, Problem solving is one of the most significant factors in the process
that makes a person an individual and enables him to cope with the barriers
in his environment. The fact that problems and the approach to solve them
are dynamic causes a continuous change. Thai being the condition, it is vital
to enable individuals to think, produce and wonder. This is what makes it
inevitable to focus on problem solving in our educational system because
the essence of learning is problem solving. In addition , learning is anundeniable tool in having a proper life, to develop that particular life and
consequently to reorganize it.
Key Words: Problem solving, Learning-teaching process, education

Year 2004, Issue: 10, - , 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Çavuş Şahin This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2004 Issue: 10

Cite

APA Şahin, Ç. (2010). PROBLEM ÇÖZME BECERİSİNİN TEMEL FELSEFESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(10).