BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2004, Issue: 10, - , 03.12.2010

Abstract

ÖZET
Eğitim Fakültelerinde 1998-1999 eğitim öğretim yılından itibaren
öğretmen eğitiminde yeniden yapılanmaya gidilmiştir. Öğretmenlik
uygulaması dersleri de bu kapsamda okutulmaya başlanan derslerden
birisidir. Bu araştırmanın amacı Eğitim fakültelerinde 8. dönemde okutulan
öğretmenlik uygulaması dersinde öğretmen adaylarına, kazandırılmak
istenen hedef davranışları ne düzeyde gerçekleştirebildiklerini ortaya
çıkarmaktır. Bu amaçla öğretmen adaylarına 40 soruluk anket
uygulanmıştır. Ankete verilen cevapların frekans, yüzde ve aritmetik
ortalamaları alınmış, varyans analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara
göre öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları üzerinde çok
olumlu bir etki bıraktığı, ayrıca, fakülte ve uygulama okulları arasındaki
iletişim ve işbirliği düzeyinin artırılması ve uygulamada görev alacak
öğretmenleri bilgilendirmek amacıyla seminerler düzenlenmesi gerektiği
sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler; Öğretmenlik uygulaması, öğretmen eğitimi, öğretmen
adayları.


ABSTRACT
THE EVALUATION OF THE EFFECTS OF THE TEACHING
PRACTICE COURSES ON TEACHER CANDIDAES
After the 1998-1999 Education Term, Education Faculties
started reformation studies in teacher education. Teaching practice courses is
one of the lesson which was begun to be taught in this context. The aim of
this study is to determine to what extent the objectives of the Teaching
Pratjce Course, which is taught in the 8th term of Education faculties, can be
achived. For this reason, a questionnaire of 40 questions was given to the
teacher candidates. The frequency, and the means of the answers were
calculated and a variance analysis was applied. According to the finding, it
was fonnd that Teaching Pactice Course has very positive effects on the
teacher candidates; and that it is necessary to improve the relationships and
the cooperation between the faculties and practice and to organizeseminars
to inform the teachers who will serve in Teaching Practice Courses.
Key words: Teaching Practice, Teacher Education, Teacher Candidates.

Year 2004, Issue: 10, - , 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Durmuş Kılıç This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2004 Issue: 10

Cite

APA Kılıç, D. (2010). ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(10).