Aktif öğrenme, öğrenenin kendi öğrenmesinin yönetim ve
sorumluluğunu taşıdığı, öğrenme sürecinde hem zihinsel hem de fiziksel
yönden aktif olduğu, süreç boyunca sürekli olarak alternatif ölçme ve
değerlendirme yöntemleriyle değerlendirildiği ve süreç sonunda kalıcı
öğrenmeler sağlandığı bir öğrenme modeli olarak tanımlanabilir. Öğrenenin
öğrenme sürecine aktif katılımım sağlama amacına yönelik olarak kullanılan
stratejilerin en önemlileri arasında 1. Projeye Dayalı Öğrenme, 2. Probleme
Dayalı Öğrenme, 3. İşbirlikçi Öğrenme ve 4. Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
sayılabilir.
Bu çalışmada, yukarıda belirtilen aktif öğrenme stratejileri literatür
ışığında tartışılmıştır. Birbirine oldukça yakın özellikler taşıyan bu aktif
Öğrenme stratejilerinin benzerlikleri ve farklılıkları ortaya konmaya
çalışılmıştır. Ayrıca bu farklılıkları ve benzerlikleri daha anlaşılır bir
biçimde ifade etmek için bir tablo oluşturulmuştur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 11 |