BibTex RIS Cite
Year 2005, Issue: 11, 155 - 185, 03.12.2010

Abstract

AKTİF ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR DERLEME ÇALIŞMASI

Year 2005, Issue: 11, 155 - 185, 03.12.2010

Abstract

Aktif öğrenme, öğrenenin kendi öğrenmesinin yönetim ve
sorumluluğunu taşıdığı, öğrenme sürecinde hem zihinsel hem de fiziksel
yönden aktif olduğu, süreç boyunca sürekli olarak alternatif ölçme ve
değerlendirme yöntemleriyle değerlendirildiği ve süreç sonunda kalıcı
öğrenmeler sağlandığı bir öğrenme modeli olarak tanımlanabilir. Öğrenenin
öğrenme sürecine aktif katılımım sağlama amacına yönelik olarak kullanılan
stratejilerin en önemlileri arasında 1. Projeye Dayalı Öğrenme, 2. Probleme
Dayalı Öğrenme, 3. İşbirlikçi Öğrenme ve 4. Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
sayılabilir.
Bu çalışmada, yukarıda belirtilen aktif öğrenme stratejileri literatür
ışığında tartışılmıştır. Birbirine oldukça yakın özellikler taşıyan bu aktif
Öğrenme stratejilerinin benzerlikleri ve farklılıkları ortaya konmaya
çalışılmıştır. Ayrıca bu farklılıkları ve benzerlikleri daha anlaşılır bir
biçimde ifade etmek için bir tablo oluşturulmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Suat Çelik This is me

Erdal Şenocak This is me

Samih Bayrakçeken This is me

Yavuz Taşkesenligil This is me

Kemal Doymuş This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2005 Issue: 11

Cite

APA Çelik, S., Şenocak, E., Bayrakçeken, S., Taşkesenligil, Y., et al. (2010). AKTİF ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR DERLEME ÇALIŞMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 155-185.