Yabancı dilde okuma becerisi genellikle bireyin kendi kendine kazanabileceği
bir beceri olarak algılanagelmişiir. Bu yüzden geleneksel okuma, öğretmen merkezli
bir anlayışla yürütülmektedir. Bu anlayışta öğretmenden öğrenciye uzanan bir
etkileşim söz konusudur. Son yıllarda ruhbilim, edimbilim, göstergebilim gibi
alanların da katkısıyla okuma becerisinin okuyucu ile metin arasındaki etkileşimle
kazanılması gerektiği kanısı yaygınlaşmıştır. Bu makalede okuma edimi genel olarak
irdelenerek yabancı dil öğretiminde okumanın niteliğiyle ilgili sonuçlar
çıkarılmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 12 |