BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; AMASYA İLİ ÖRNEĞİ

Year 2006, Issue: 13, 22 - 28, 04.12.2010

Abstract

Bu çalışma, İlköğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmenlerin Toplam
Kalite Yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini almak ve EFQM Mükemmellik
Modelini temel alarak genel bir değerlendirmenin yapılması amacıyla yürütülmüştür.
Çalışma, Amasya ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan 29 yönetici ve 411 öğretmen
ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında EFQM Mükemmellik Modeli Durum saptama
anketi kullanılmış ve veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Çalışma sonucunda, İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin
Toplam Kalite Yönetimine ilişkin dokuz alt başlık olarak belirlenen kriterlerin tamamında,
yöneticilerin görüşlerinin daha olumlu olduğu açık bir şekilde görülmüştür. Yöneticilerin
öğretmenlere nazaran Toplam Kalite Yönetimini daha fazla dikkate aldıkları ve
önemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Year 2006, Issue: 13, 22 - 28, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ahmet Üstün This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 13

Cite

APA Üstün, A. (2010). İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; AMASYA İLİ ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 22-28.