Bu araştırmada, Erzurum ve Giresun illeri sınırları içerisinde Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan rehber Öğretmenlerin
faaliyetleri ve sorunlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Erzurum
ve Giresun il ve ilçelerindeki, RAM'da, İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev
yapan toplam 94 rehber öğretmenden oluşmuştur. Araştırmada veriler, araştırmacılar
tarafından hazırlanan, 7 sorusu kişisel bilgilerle ilgili, 28 sorusu da rehberlik faaliyetleri ve
sorunları içeren toplam 35 açık uçlu sorudan oluşan bir anket ile toplanmıştır. Verilerin
analizi sonucu, rehber öğretmenlerin klinik testleri daha az kullandıkları, eğitim ve
öğretimle doğrudan ilgili durumlara ve meslek seçimlerine yönelik anketler kullandıkları ve
alanlarıyla ilgisi olmadığı halde Senellen göz bozukluklarını tarama testi uyguladıkları ve
çoğunlukla da anket v.b. testdışı ölçme tekniklerine yöneldikleri belirlenmiştir.
Öğrencilerin sorunlarına yönelik konularda toplantılar yaptıkları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 13 |