BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN REHBERLİK ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ERZURUM ve GİRESUN İL ÖRNEĞİ)

Yıl 2006, Sayı: 13, 47 - 54, 04.12.2010

Öz

Bu araştırmada, Erzurum ve Giresun illeri sınırları içerisinde Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan rehber Öğretmenlerin
faaliyetleri ve sorunlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Erzurum
ve Giresun il ve ilçelerindeki, RAM'da, İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev
yapan toplam 94 rehber öğretmenden oluşmuştur. Araştırmada veriler, araştırmacılar
tarafından hazırlanan, 7 sorusu kişisel bilgilerle ilgili, 28 sorusu da rehberlik faaliyetleri ve
sorunları içeren toplam 35 açık uçlu sorudan oluşan bir anket ile toplanmıştır. Verilerin
analizi sonucu, rehber öğretmenlerin klinik testleri daha az kullandıkları, eğitim ve
öğretimle doğrudan ilgili durumlara ve meslek seçimlerine yönelik anketler kullandıkları ve
alanlarıyla ilgisi olmadığı halde Senellen göz bozukluklarını tarama testi uyguladıkları ve
çoğunlukla da anket v.b. testdışı ölçme tekniklerine yöneldikleri belirlenmiştir.
Öğrencilerin sorunlarına yönelik konularda toplantılar yaptıkları belirlenmiştir.

Yıl 2006, Sayı: 13, 47 - 54, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Başaran Gençdoğan

Mustafa Onur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Gençdoğan, B., & Onur, M. (2010). ÖĞRETMENLERİN REHBERLİK ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ERZURUM ve GİRESUN İL ÖRNEĞİ). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 47-54.