BibTex RIS Cite

ANLAMLI ÖĞRENMENİN ÖĞRETİMDE UYGULANMASI

Year 2006, Issue: 13, 71 - 80, 04.12.2010

Abstract

Bu makalede Ausubel'in anlamlı öğrenme kuramı ve temel prensipleri
hakkında bilgi verilmektedir. Anlamlı öğrenme sunuş yoluyla öğretimin uygulandığı
sınıflarda gerçekleşmektedir. Bir başka deyişle, sunuş yoluyla öğretim Ausubel'in
kuramının öğretim stratejisidir. Bu nedenle, çalışmada sunuş yoluyla öğretim, uygulama
kriterleri ve bu stratejide izlenmesi gereken basamaklar detaylı olarak incelenmekte;
stratejinin yararlılığı, etkililiği ve sınırlılıkları üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, sunuş
yoluyla öğretimin öğretim sürecine katkıları araştırmacıların açıklamaları ışığında
tartışılmakta; son olarak bu yaklaşımı kullanacak öğretmenlere de bazı genel önerilerde
sunulmaktadır.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). AkJiföğrenme. İzmir: Egitim Dünyası Yayınları.
  • Altunay, U. (2000). Ön örgütleyicilerin ve ögrenci tutumlarının İngilizce ironik metinlerin anlaşılması üzerine etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eyıoı Üniversitesi, İzmir.
  • Ausubel, D. P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Bilen, M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Brown, H. D. (1994). Principles of language leaming and teachingo Prentice Hall Regents.
  • Çakıcı, D. (2005). Ön örgütleyicilerin okumaya yönelik tutum ve okudu~unu anlama üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1998). Gelişim-öğrenme-öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Jacobsen, D.,Eggen, P., Kauchak, D. ve Dulaney, C. (1985). Methods for teaching: A skills approach. Columbus: Charles E. Merrili Publishing Company.
  • Lefrançois, G. R. (1997). Psychology for teachingo Wadsworth Publishing Company.
  • McInemey, D. M. ve McInemey, V. (2002). Educational psychology: Constructing leaming. Australia: Pearson Education.
  • Senemogıu, N. (2003). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Snowman, J. ve Biehler, R. (2003). Psychology applied to teachingo Boston: Houghton Miffiin Company.
  • Sönmez, V. (200l). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Turgut, M. F., Baker, D., Cunningham, R. ve Piburn, M. (1997). ilköğretim Fen Öğretimi. YÖK: Ankara.
  • Woolfolk, A. (1993). Educational psychology. Boston: AlIyn and Bacon
  • Woolfolk, A. (200 I). Educalional psychology. Boston: Allyn and Bacon.
Year 2006, Issue: 13, 71 - 80, 04.12.2010

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). AkJiföğrenme. İzmir: Egitim Dünyası Yayınları.
  • Altunay, U. (2000). Ön örgütleyicilerin ve ögrenci tutumlarının İngilizce ironik metinlerin anlaşılması üzerine etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eyıoı Üniversitesi, İzmir.
  • Ausubel, D. P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Bilen, M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Brown, H. D. (1994). Principles of language leaming and teachingo Prentice Hall Regents.
  • Çakıcı, D. (2005). Ön örgütleyicilerin okumaya yönelik tutum ve okudu~unu anlama üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1998). Gelişim-öğrenme-öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Jacobsen, D.,Eggen, P., Kauchak, D. ve Dulaney, C. (1985). Methods for teaching: A skills approach. Columbus: Charles E. Merrili Publishing Company.
  • Lefrançois, G. R. (1997). Psychology for teachingo Wadsworth Publishing Company.
  • McInemey, D. M. ve McInemey, V. (2002). Educational psychology: Constructing leaming. Australia: Pearson Education.
  • Senemogıu, N. (2003). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Snowman, J. ve Biehler, R. (2003). Psychology applied to teachingo Boston: Houghton Miffiin Company.
  • Sönmez, V. (200l). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Turgut, M. F., Baker, D., Cunningham, R. ve Piburn, M. (1997). ilköğretim Fen Öğretimi. YÖK: Ankara.
  • Woolfolk, A. (1993). Educational psychology. Boston: AlIyn and Bacon
  • Woolfolk, A. (200 I). Educalional psychology. Boston: Allyn and Bacon.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Dilek Çakıcı This is me

Birol Alver This is me

Şükrü Ada This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 13

Cite

APA Çakıcı, D., Alver, B., & Ada, Ş. (2010). ANLAMLI ÖĞRENMENİN ÖĞRETİMDE UYGULANMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 71-80.