Bu makalede Ausubel'in anlamlı öğrenme kuramı ve temel prensipleri
hakkında bilgi verilmektedir. Anlamlı öğrenme sunuş yoluyla öğretimin uygulandığı
sınıflarda gerçekleşmektedir. Bir başka deyişle, sunuş yoluyla öğretim Ausubel'in
kuramının öğretim stratejisidir. Bu nedenle, çalışmada sunuş yoluyla öğretim, uygulama
kriterleri ve bu stratejide izlenmesi gereken basamaklar detaylı olarak incelenmekte;
stratejinin yararlılığı, etkililiği ve sınırlılıkları üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, sunuş
yoluyla öğretimin öğretim sürecine katkıları araştırmacıların açıklamaları ışığında
tartışılmakta; son olarak bu yaklaşımı kullanacak öğretmenlere de bazı genel önerilerde
sunulmaktadır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 13 |