BibTex RIS Cite

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ 'BARIŞ' DEĞERİNE EVRENSEL BİR BAKIŞ III

Year 2006, Issue: 13, 81 - 92, 04.12.2010

Abstract

Barış, birlikte çalışan, iletişim kuran ve farklılıklara önem veren bir toplumda
gelişir. Barışın kalıcılığı ve sürdürülebilirliği, eğitim aracılığı ile oluşturulacak barış
ortamına bağlıdır. Eğitim, çeşitli nedenlerle ortaya çıkan şiddetin ve şiddet kültürünün
etkisinin azaltılması ya da bunun çoğalması ve şiddet karşıtı barış kültürünün
oluşturulmasında temel faktördür. Bu amaçla, insanlık değerlerinden "barış" temasının,
okul öncesi dönemde ele alınmasının, en az diğer eğitim kademeleri kadar önemli olduğu
düşüncesinden hareket edilerek bu araştırma planlanmıştır. Araştırmanın modeli, varolan
durumu ortaya koymak olduğundan, "Nitel Araştırma Yöntemi"ne uygunluk
göstermektedir. Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim alanında çalışan 51 kişi (öğretmen,
yönetici, akademisyen, sivil toplum gönüllüleri, vb.) araştırmanın çalışma grubunu
oluşturmuştur. Araştırmaya katılan yüksek orta ve düşük gelişmişlik düzeyindeki
eğitimcilere, barış eğitiminde okul-aile-toplum işbirliğinin nasıl sağlanabileceği, barış
eğitimde hangi yöntem, materyal ve donanımları kullanılabileceğine ilişkin açık uçlu
sorular sorularak cevaplandırmaları istenmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanmakta
olan "Erken Çocukluk Dönemi Barış Eğitimi Programı"nda, bu araştırmadan elde edilen
bulguların kullanılması planlanmaktadır.

Year 2006, Issue: 13, 81 - 92, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ebru Aktan Kerem This is me

İşık Kamaraj This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 13

Cite

APA Kerem, E. A., & Kamaraj, İ. (2010). ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ’BARIŞ’ DEĞERİNE EVRENSEL BİR BAKIŞ III. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 81-92.