Literatür derlemesine dayalı bu çalışmada, son yıllarda gittikçe önem kazanan ve bir o
kadar da zorluklarla karşılaştığımız okul öncesi eğitimde, yurtdışında başarıyla uygulanmış bir
yaklaşım olan Montessori yaklaşımı ana hatlarıyla ele alınmıştır. Bu yaklaşımın teorik olarak bir
çerçevesi çizilmiş ve daha sonra ilkeleri, okul öncesi eğitimde karşılaşılan pratik uygulamaları
ve bu uygulamalarda öğretmenlerin rolü incelenmiştir. Eskiden beri birçok ülkede
uygulanmasına rağmen, ülkemizin eğitim programlarının çağdaş yaşamla uyumlu duruma
getirildiği bu yıllarda, okul öncesi dönemin de buna uyum sağlaması gerekliliği
düşünülmektedir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 13 |