Bu çalışma, 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Muğla il merkezinde görev
yapmakta olan Sınıf Öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ile yaş, cinsiyet ve mesleki
kıdemleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır.
Bu bağlamda, bütün mesleklerde ve işlerde olduğu gibi Sınıf Öğretmenliğinde de
başarıya ve verimliliğe etki eden en önemli faktörlerden birisi öğretmenin yaptığı işten
aldığı doyum ve mutluluktur.
Sınıf Öğretmenleri branşları gereği yaşamlarının büyük bir kısmını okulda ve
okulun bulunduğu çevrede geçirirler. Yani eğitim-öğretim ortamları çalıştıkları okul ve o
çevredir. Buna bağlı olarak da Sınıf Öğretmenlerinin iş yaşamında yaptığı işten doyum
sağlaması birçok değişkene bağlıdır. Dolayısıyla yaş, cinsiyet ve mesleki kıdem gibi
değişkenlerin Sınıf Öğretmenlerinin iş doyumlarında değişiklik göstermesinde önemli bir
rol oynadığını söylemek mümkündür.
Bu araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmış olup, "Minnesota İş
Doyum Ölçeği" uygulanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi ise yüzde, frekans ve
X2 testi ile yapılmıştır.
Araştırmanın sonucunda ise, Muğla İl merkezinde görev yapan Sınıf
Öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ile yaş, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenleri
arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ancak Sınıf Öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri
normal ve yüksek iş doyumu arasında değişiklik göstermekte olup, düşük iş doyumunda
hiçbir Sınıf Öğretmeni bulunmamaktadır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 13 |