BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YAŞ, CİNSİYET VE MESLEKİ KIDEMLERİNE GÖRE İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2006, Sayı: 13, 380 - 390, 04.12.2010

Öz

Bu çalışma, 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Muğla il merkezinde görev
yapmakta olan Sınıf Öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ile yaş, cinsiyet ve mesleki
kıdemleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır.
Bu bağlamda, bütün mesleklerde ve işlerde olduğu gibi Sınıf Öğretmenliğinde de
başarıya ve verimliliğe etki eden en önemli faktörlerden birisi öğretmenin yaptığı işten
aldığı doyum ve mutluluktur.
Sınıf Öğretmenleri branşları gereği yaşamlarının büyük bir kısmını okulda ve
okulun bulunduğu çevrede geçirirler. Yani eğitim-öğretim ortamları çalıştıkları okul ve o
çevredir. Buna bağlı olarak da Sınıf Öğretmenlerinin iş yaşamında yaptığı işten doyum
sağlaması birçok değişkene bağlıdır. Dolayısıyla yaş, cinsiyet ve mesleki kıdem gibi
değişkenlerin Sınıf Öğretmenlerinin iş doyumlarında değişiklik göstermesinde önemli bir
rol oynadığını söylemek mümkündür.
Bu araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmış olup, "Minnesota İş
Doyum Ölçeği" uygulanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi ise yüzde, frekans ve
X2 testi ile yapılmıştır.
Araştırmanın sonucunda ise, Muğla İl merkezinde görev yapan Sınıf
Öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ile yaş, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenleri
arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ancak Sınıf Öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri
normal ve yüksek iş doyumu arasında değişiklik göstermekte olup, düşük iş doyumunda
hiçbir Sınıf Öğretmeni bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • ALIÇ, M., "ÖrgütlerEgitim Yönetimi", Sayı I, Kış 1995,: 23,1995.
  • AYDIN, M., "Egitim Yönetimi", Hatibogıu Yayınevi, Ankara, 994.
  • CAN, S. ve KOÇAK, E., "Erzurum İlinde Görev Yapmakta Olan Beden Egitimi Ögretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi, Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, CHt; 5, Sayı: 2, Erzurum 2003.
  • CAN, S. ve PEPE, K. "Öğretmen Adaylarında Liderlik Davranışlarının Belirlenmesi", Beden Egitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, Gazi Üniversitesi BESYA, 10-11 Ekim, Ankara, 2003.
  • DAvİs, K. "İşletmelerde İnsan Davranışı", (Çev. Erdogan Energin), İstanbul, 1982.
  • GÜNEŞ, T. "Türk Milli Egitim Sisteminde Sınıf Ögretmenlerinin Yeri ve Önemi", Çagdaş Egitim Dergisi, Ankara, 996.
  • KOÇAK,E.. "Erzurum İlinde Görev Yapmakta Olan Beden Egitimi Ögretmenlerinin İş Doyum Dilzeylerinin İncelenmesi", (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) AtatOrk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum, 2002.
  • LLJTHANS. F. Organizationa1 Behavior. 7th. Ed. Literatür Yayıncılık, İstanbul, 1995.
  • ÖZDAYI, N" "Resmi ve Özel Liselerde Çalışan ögretmenlerin İş Tatmini ve İş StresIerinin Karşılaştırılmalı Analizi" Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, 1990.
  • ROHLEN, T. P., "Japonya'da Maneviyat Egitimİ", (Çev. Turan YAZGAN), Türk DUnyası Araştırmaları Vakfı, istanbul, 1987.
  • TAHTA, F. "Okul Öncesi Egitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin İş Doyum DUzeYlerinin İncelenmesi", (Yayımlanmamış YUksek Lisans Tezi) H.D. Saglık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1995.
Yıl 2006, Sayı: 13, 380 - 390, 04.12.2010

Öz

Kaynakça

  • ALIÇ, M., "ÖrgütlerEgitim Yönetimi", Sayı I, Kış 1995,: 23,1995.
  • AYDIN, M., "Egitim Yönetimi", Hatibogıu Yayınevi, Ankara, 994.
  • CAN, S. ve KOÇAK, E., "Erzurum İlinde Görev Yapmakta Olan Beden Egitimi Ögretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi, Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, CHt; 5, Sayı: 2, Erzurum 2003.
  • CAN, S. ve PEPE, K. "Öğretmen Adaylarında Liderlik Davranışlarının Belirlenmesi", Beden Egitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, Gazi Üniversitesi BESYA, 10-11 Ekim, Ankara, 2003.
  • DAvİs, K. "İşletmelerde İnsan Davranışı", (Çev. Erdogan Energin), İstanbul, 1982.
  • GÜNEŞ, T. "Türk Milli Egitim Sisteminde Sınıf Ögretmenlerinin Yeri ve Önemi", Çagdaş Egitim Dergisi, Ankara, 996.
  • KOÇAK,E.. "Erzurum İlinde Görev Yapmakta Olan Beden Egitimi Ögretmenlerinin İş Doyum Dilzeylerinin İncelenmesi", (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) AtatOrk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum, 2002.
  • LLJTHANS. F. Organizationa1 Behavior. 7th. Ed. Literatür Yayıncılık, İstanbul, 1995.
  • ÖZDAYI, N" "Resmi ve Özel Liselerde Çalışan ögretmenlerin İş Tatmini ve İş StresIerinin Karşılaştırılmalı Analizi" Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, 1990.
  • ROHLEN, T. P., "Japonya'da Maneviyat Egitimİ", (Çev. Turan YAZGAN), Türk DUnyası Araştırmaları Vakfı, istanbul, 1987.
  • TAHTA, F. "Okul Öncesi Egitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin İş Doyum DUzeYlerinin İncelenmesi", (Yayımlanmamış YUksek Lisans Tezi) H.D. Saglık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1995.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şendil Can Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Can, Ş. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YAŞ, CİNSİYET VE MESLEKİ KIDEMLERİNE GÖRE İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 380-390.