Sosyal bilgiler, ilköğretimdeki en önemli derslerden biridir. Bununla birlikte
öğretmen merkezli öğretim anlayışı, öğrencilerin pasifliği, ezberciliğin sosyal bilgilerle
birlikte anılır hale gelmesi gibi önemli sorunları bulunmaktadır. Bu sorunlar sosyal
bilgiler dersine yüklenen misyonun yerine getirilmesini olumsuz yönde etkilemektedir.
Sosyal bilgiler öğretiminin daha etkili hale getirilmesi konusunda akla yapılandırmacı
yaklaşım gelmektedir. Bu düşünce, 2005-2006 eğitim yılından itibaren, Türkiye'de,
aktif öğrenmeyi esas alan yapılandırmacı yaklaşımın sosyal bilgiler öğretim
uygulamalarında temel alınmasını gündeme getirmiştir. Bu uygulamalarla ilgili
yansımalar ümit vericidir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 14 |