Natüralizm 18. yy aydınlanma döneminde Jean-Jacques Rousseau'nun doğal bir
özgürlük ile yapılandırdığı ve doğal olanın aynı zamanda özgür olduğunu ve de
doğadan başka bir iyilik kaynağı olmadığım savunan bir düşünce akımıdır.
Rousseau'nun felsefesinin önemli bir kısmını da eğitim ile ilgili düşünceleri oluşturur.
Bu çerçevede doğal olarak onun eğitim anlayışı da natüralist, özgürlükçü, özgürlükle
bir anlam bulduğunu düşündüğü yurttaşlık bilincinin sağlanması yönündeki eğilim ile
belirginleşir. Rousseau genel olarak özgürlüğe çok önem verir ve özgürlüğün de doğada
mevcut olduğunu düşündüğünden dolayı eğitimin de doğal, özgür olmasını ve bu
karakterde yurttaşlar yetiştirmesi gerektiğini savunur. Bu çalışmada Rousseau'nun
natüralist eğitim anlayışı ele alınarak etkileri açıklanmaya çalışılacaktır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 15 |