Abstract
Bu araştırmanın amacı, hazırlık sınıfında İngilizce öğrenen öğrencilerin,
tercih ettikleri baskın öğrenme stillerini belirlemek ve ders içi etkinliklerinin planlanmasına
yönelik öneriler geliştirmektir. Bu amaçla, öğrenme stillerinin dağılımı, cinsiyete ve yaşa göre
anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği, baskın öğrenme stili ile bilgisayar sahibi olup olmama
ve bilgisayar kullanma sıklığı arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma,
2008–2009 öğretim yılında, hazırlık sınıflarına devam eden 149 öğrenci üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, Kolb tarafından geliştirilen Öğrenme Stilleri
Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS for Windows 15.0 paket programı kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda, öğrenciler arasında en baskın öğrenme stilinin “ayrıştıran” öğrenme stili
olduğu ve öğrencilerin öğrenme stillerinin cinsiyet, yaş, bilgisayar sahibi olma ve bilgisayar
kullanma sıklığı gibi değişkenlerle ilişkili olmadığı ortaya çıkmıştır.
Anahtar Sözcükler: Öğrenme stilleri, Kolb öğrenme stilleri envanteri, yabancı dil olarak
İngilizce öğretimi
This study was designed to determine students’ preferred learning styles
and to suggest ways to plan in-class activities for the students studying English at preparatory
classes. For this purpose, learning style frequencies of the students and the relationship
between preferred learning styles and some variables such as
gender, age, owning a computer and the frequency of using the computer were
investigated. The sample consisted of 149 students who enrolled in Preparatory School of Inonu
University in 2008-2009 academic year. The instrument used in this study was Kolb’s Learning Style
Inventory. SPSS for Windows version 15.0 was administered to the data. Findings showed that
approximately half of the students preferred converging learning style and there was no significant
difference between preferred learning style and the variables such as gender, age, owning a
computer and the frequency of using the computer.
Key Words: Learning styles, Kolb’s learning style Inventory, teaching English as a foreign language