Abstract
Dil gelişiminin yapı taşları arasında yeralan yazmak, süreci en meşakkatli
olandır. Her aşaması ayrı dikkat gerektirir ve geribildirim verecek olanlar da öğretmenler
olduğundan bu dikkat özellikle onlardan beklenir. Öğretmenler ne kadar zaman ve çaba
harcarlarsa harcasınlar öğrencilerin aynı hataları yapmayı sürdüreceklerini bildiklerinden öğrenci
çalışmalarını değerlendirmek hep zevksiz bir iş olmuştur. Bu yüzden öğretmenler çabalarını
değersiz görmekte ve hatta yazmayı öğretim programlarının bir parçası yapmaktan vageçmeyi bile
düşünmektedirler. Şüphesiz bu mantıklı bir karar olmayacaktır çünkü bir “destek becerisi” olan
yazma, dil öğrenme ve öğretmenin vazgeçilmez bir öğesidir. Bunun sebebi öğrencilerin hedef dildeki
yapı ve işlevleri tekrar etmelerini sağlamasıdır. Bu sebeple öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu şey
vazgeçmek değil, geneleksel tekniklerin zayıflıklarını telafi eden, öğrencilerin seviyelerini
geliştiren, onları sürecin bir parçası yapan ve gelişemenin izini sürebilen etkili bir teknik ve
pratik bir sistem kullanmalarıdır. Bu araştırmanın öncelikli sebebi “öğrenme için yazmak”
stratejisini desteklemek amacıyla öğrenci yazılarını değerlendirme aracı olarak “Yazma
defterlerinin” etkililiğini vurgulamaktır. Bu çalışma Ufuk Üniversitesi, Hazırlık Okulunda yapıldı
ve aşağıdaki sorular yanıtlanmaya çalışıldı:
mi?
1. Geleneksel değerlendirme tekniklerinin sonuçları nelerdir? 2.Değerlendirmeler öğrenmek için
yazmak stratejisini nasıl etkiler?
3.Öğrenciler ne yazdıklarının ve nasıl yazdıklarının kontrolünü kazanabilirler 4.Öğrenciler için
hangisi daha faydalıdır – yazdıklarının düzeltilmesi mi yoksa
yazma defterinde Yazım Düzeltme Kodlamasını kullanarak hatalarını işaretlemek ve kendi yazılarını
kendilerinin düzeltmelerini beklemek mi?
Sonuçlar göstermiştir ki yazıları geleneksel yolla değerlendirmenin öğrencilerin dil
öğrenimlerindeki ilerlemelerine bir faydası yokken bir yazma defteri kulllanarak düzeltme aşamasına
dahil olduklarından onları kendi çalışmaları üzerinde tekrar düşündürmek genel dil yeterliliklerini
geliştirmektedir.
Anahtar sözcükler: Öğrenci yazıları, geri dönüt verme, yazma defterleri, geleneksel
teknikler
Among the building blocks of language development, writing is the one the
process of which is known as the most gruelling. Every stage of it requires an individual attention
notably from the teachers, since they are the ones who will give feedback to the students.
Responding students’ works has always been a chore for them as they know that no matter how much
time and effort they spend for checking and correcting the students will keep on making the same
mistakes again and again. That’s why many teachers see their endeavour worthless and even think of
desisting from making writing a part of their teaching programs. Without doubt, this will not be a
rational decision because writing, as a support skill, is an indispensible element of language
learning and teaching. The reason is that it enables students to practise the forms and functions
in the target language. Therefore, what teachers need is not to give up but to use an effective
technique and a practical system which complement the weaknesses of traditional techniques, improve
the students’ language level, make the students become a part of the process and keep the track of
the development. The primary purpose of this research
was to focus on the effectiveness of “Writing notebooks” as tools for responding students’ writing
to support the strategy of “writing-to-learn”. The study took place at Ufuk University, Preparatory
School in Ankara and following research questions were tried to answer:
1.What are the outcomes of the traditional correction technique? 2.How do responds affect
writing-to-learn strategy?
3.Can students gain control of what they write and how they write?
4.Which one is more beneficial for the students – getting their written work corrected or getting
their mistakes indicated via Writing Correction Code in a writing notebook and being expected to
edit their own writing?
The results indicated that the traditional way of responding writings is not beneficial for
learners’ progress in language learning, whereas, making students rethink over their own works
improve their general language proficiency as they become involved in the editing stage by using a
writing notebook.
Keywords: students’ writings, giving feedback, writing notebooks, traditional techniques