The aim of this study is to specify the benefits of a European practice relating to the prospective teachers in the scope of the LLP/ Comenius program. To do so, the program Comenius and the individual mobility called Assistantship are presented in general terms. This is followed by a brief presentation about J. A. Comenius to highlight the goal of the assistantship. A major part of the study covers the experiences of the assistants who are students of the Department of French where the author teaches. These experiences show how assistantship contributes not only to the professional development of prospective teachers but also to the evolution of intercultural relations among European countries.
prospective teachers professional experience motivation European dimension teaching French.
Bu çalışmanın amacı LLP/Comenius programı çerçevesinde öğretmen
adaylarının eğitimini kapsayan, Avrupa’daki bir uygulamanın sonuçlarını
göstermektir. Bunu yapmak için yazar öncelikle Comenius asistanlığı olarak
adlandırılan bireysel hareketlilik ve grosso modo denilen programı ele
almaktadır. Bu şekildeki asistanlığın amacına vurgu yapmak için böyle bir
girişimin J.A. Comenius üzerinden açık bir bilgilendirme ile izlendiği belirtilir.
Çalışmanın büyük bir bölümü yazarın görev yaptığı Fransız Dili Eğitimi Ana
bilim Dalındaki bu kapsamda yurt dışına giden Araştırma Görevlisi
akademisyenlerin ve öğrencilerin yaşadıkları deneyimlere ayrılmıştır. Bu
deneyim Avrupa Birliği ülkeleri arasında kültürlerarası ilişkilerin gelişmesine
olduğu kadar geleceğin öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine dönük bu etkinliğin
faydalarını da ortaya koymaktadır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 3, 2013 |
Submission Date | November 3, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 26 |