BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Issue: 26, 11 - 20, 03.11.2013

Abstract

The aim of this study is to specify the benefits of a European practice relating to the prospective teachers in the scope of the LLP/ Comenius program. To do so, the program Comenius and the individual mobility called Assistantship are presented in general terms. This is followed by a brief presentation about J. A. Comenius to highlight the goal of the assistantship. A major part of the study covers the experiences of the assistants who are students of the Department of French where the author teaches. These experiences show how assistantship contributes not only to the professional development of prospective teachers but also to the evolution of intercultural relations among European countries.

References

  • Belçika Haber. 2009 (08 juin). Kültür&Sanat : Dilden Kültüre.
  • Comenius, Jan Amos. 1898. Janua linguarum. [La porte d’or de la langue française]. Autun. http://gallica.bnf.fr/ (Page consultée en septembre 2010) Communautés européennes. 2008. Assistanats Comenius. Guide de bonnes pratiques. http://ec.europa.eu/education/lifelong-learningprogramme/comenius_fr.htm (doi 2766/35745) BIE. Information et INNOVATION en Éducation. 2003.(114-115) http://www.ibe.unesco.org/publications/Innovation/inno114f.pdf (Page consultée en septembre 2010) Kaya, Esra. 2005. Dil Asistanligi Mektup2 [Lettre2 de l’Assistant linguistique]. Egitimde Diyalog 7 : 13. LIRE. 1988(149). Ouest-France. 2006(4 octobre). Piaget, Jean. 1999. Jean Amos Comenius. BIE / UNESCO. http://www.ibe.unesco.org/publications/ThinkersPdf/comeniusf.PDF.
  • (Page consultée en novembre 2012) Télégramme. 2006(4 octobre). Ulusal Ajans [Agence Nationale]. Page LLP/Comenius. http://www.ua.gov.tr/

Avrupa’daki Bir uygulama ve Öğretmen Adayları: Öğrencilerin Edindikleri Deneyimleri

Year 2013, Issue: 26, 11 - 20, 03.11.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı LLP/Comenius programı çerçevesinde öğretmen
adaylarının eğitimini kapsayan, Avrupa’daki bir uygulamanın sonuçlarını
göstermektir. Bunu yapmak için yazar öncelikle Comenius asistanlığı olarak
adlandırılan bireysel hareketlilik ve grosso modo denilen programı ele
almaktadır. Bu şekildeki asistanlığın amacına vurgu yapmak için böyle bir
girişimin J.A. Comenius üzerinden açık bir bilgilendirme ile izlendiği belirtilir.
Çalışmanın büyük bir bölümü yazarın görev yaptığı Fransız Dili Eğitimi Ana
bilim Dalındaki bu kapsamda yurt dışına giden Araştırma Görevlisi
akademisyenlerin ve öğrencilerin yaşadıkları deneyimlere ayrılmıştır. Bu
deneyim Avrupa Birliği ülkeleri arasında kültürlerarası ilişkilerin gelişmesine
olduğu kadar geleceğin öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine dönük bu etkinliğin
faydalarını da ortaya koymaktadır.

References

  • Belçika Haber. 2009 (08 juin). Kültür&Sanat : Dilden Kültüre.
  • Comenius, Jan Amos. 1898. Janua linguarum. [La porte d’or de la langue française]. Autun. http://gallica.bnf.fr/ (Page consultée en septembre 2010) Communautés européennes. 2008. Assistanats Comenius. Guide de bonnes pratiques. http://ec.europa.eu/education/lifelong-learningprogramme/comenius_fr.htm (doi 2766/35745) BIE. Information et INNOVATION en Éducation. 2003.(114-115) http://www.ibe.unesco.org/publications/Innovation/inno114f.pdf (Page consultée en septembre 2010) Kaya, Esra. 2005. Dil Asistanligi Mektup2 [Lettre2 de l’Assistant linguistique]. Egitimde Diyalog 7 : 13. LIRE. 1988(149). Ouest-France. 2006(4 octobre). Piaget, Jean. 1999. Jean Amos Comenius. BIE / UNESCO. http://www.ibe.unesco.org/publications/ThinkersPdf/comeniusf.PDF.
  • (Page consultée en novembre 2012) Télégramme. 2006(4 octobre). Ulusal Ajans [Agence Nationale]. Page LLP/Comenius. http://www.ua.gov.tr/
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Gül Tekay Baysan This is me

Publication Date November 3, 2013
Submission Date November 3, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 26

Cite

APA Baysan, G. T. (2013). Avrupa’daki Bir uygulama ve Öğretmen Adayları: Öğrencilerin Edindikleri Deneyimleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(26), 11-20.